nl
nl

Financieel Adviseur – Soest

Financieel

Adviseur

Een van onze opdrachtgevers, de gemeente Soest, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financieel Adviseur. De opdracht start op korte termijn, heeft een looptijd van minimaal 6 maanden en vraagt een inzet van gemiddeld 36 uur per week. Er geldt een optie op verlenging.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1705

Organisatie

De organisatie wordt gevormd door 275 professionals. Het doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan de medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan de inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen ze volgens hun drie kernwaarden: "samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving". Als gemeentelijke organisatie werken ze voor een diverse samenleving. Daarom vinden ze het belangrijk dat hun organisatie net zo divers is.

Functie

Vanwege een vacature vervul je tijdelijk de rol van financieel adviseur. Hierin ondersteun je in de totstandkoming van (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je gaat je bezighouden met werkzaamheden met betrekking tot onder meer begrotingswijzigingen, mutaties reserves en voorzieningen, financiële beheersing, (overlopende) activa en passiva, begrotingswijzigingen, de jaarrekening (balans met toelichting) en liquiditeitsprognoses. Je werkt nauw samen met de medewerkers van de financiële administratie en financieel advies. De gemeentelijke administratie is ingericht conform (BBV) wet- en regelgeving. Je bent een van de aanspreekpunten voor de accountant. Je levert gegevens aan voor de interim- en jaarcontrole. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van de interne processen en adviseer je het team over de te nemen acties en maatregelen om de kwaliteit te verbeteren, bijv. in de P&C cyclus of financiële administratie. Naast dat je werkzaamheden uitvoert voor de gemeente, verricht je ook werkzaamheden voor BBS. BBS is de uitvoeringsorganisatie voor de gemeenten Bunschoten, Baarn en Soest en verzorgt de taken op gebied van werk, inkomen en zorgadministratie. Vanuit Soest worden de bedrijfsvoeringstaken voor deze uitvoeringsorganisatie uitgevoerd. Als financieel consulent ondersteun je BBS in de totstandkoming van (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je bent verantwoordelijk voor een juiste en tijdige uitvoering van diverse (administratieve) activiteiten met betrekking tot de (overlopende) activa en passiva, begrotingswijzigingen en de jaarrekening (balans met toelichting). Je werkt hierbij samen met de controller van BBS.

Functie-eisen

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting.
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente op financieel gebied. Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring met het werken met IFinancien en/of SAP.
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op financieel gebied bij een gemeenschappelijke regeling in het sociaal domein (werk, inkomen, zorg).
5. Aantoonbare kennis over BBV door middel van een recente opleiding / cursus.
6. Uiterlijk per 1 augustus 2024 beschikbaar. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet. Competenties
- resultaat gericht
- verbinden
- analytisch
- samenwerken

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.