085-833 2040

Financial Controller/AO-IB Specialist – Randstad

Introductie

Een van onze opdrachtgevers, een toonaangevend wetenschappelijk instituut en onderwijsorganisatie, heeft DutchDare gevraagd de werving en selectie te doen van een ambitieuze Financial Controller/AO-IB Specialist. Het betreft een vaste functie voor 38 uur per week.

In de organisatie werken ruim 5.000 medewerkers en de jaarlijkse omzet is ongeveer 700 miljoen euro.


NB: DutchDare International is ook aan het werven voor twee andere Financial Controllers bij deze opdrachtgever. In die vacature(s) ligt de focus meer op het maken van financiële analyses.

Organisatie

Binnen de organisatie is de directie Finance verantwoordelijk voor de financiële strategie- en beleidsontwikkeling. Ook business control, procurement, treasury management, fiscaliteiten, verzekeringen en de (operationele) activiteiten op het gebied van financiële informatievoorziening en administratie worden door Finance verzorgd.

De Financial Control activiteiten worden centraal aangestuurd met als doel om de financiële basisprocessen verder te uniformeren, te automatiseren en te optimaliseren. Business Control wordt in de huidige situatie decentraal aangestuurd waarbij meer tijd wordt ingeruimd ten behoeve van de adviesfunctie aan het primaire proces, de onderwijs- en onderzoeksactiviteiten en voor het management.


Functiebeschrijving (Het Team)

Het team van Financial Control is in beweging. Onder leiding van een bezielende manager zijn verbeteringen en veranderingen in de organisatie en haar processen in werking gezet. Voor dit ambitieuze team zijn we op zoek naar een Financial Controller/AO-IB specialist die de ambitie heeft het verschil te maken en zich verder te ontwikkelen. De kansen liggen er, de doorgroeimogelijkheden zijn er en je hebt ervaren en hoogopgeleide collega’s die je kunnen helpen je te ontwikkelen. Concrete doorgroeimogelijkheden binnen afzienbare tijd zijn in de organisatie eveneens aanwezig.

Functie

Als Financial Controller/AO-IB Specialist optimaliseer je de financieel administratieve processen. Je verstrekt richtlijnen, procedures en voorschriften met de (financiële) wetgeving als basis.

Je fungeert als brug tussen de administratie (het Shared Service Center, ofwel debiteuren, crediteuren en grootboek,) de Manager Financial Control en collega-Financial Controllers.

Het is jouw taak om:

– Knelpunten in de financieel-administratieve processen in kaart te brengen, verbeteringen voor te stellen en procesbeschrijvingen hiervan te maken/aan te passen.
– Risico’s in de verschillende processen te identificeren en mitigerende maatregelen en interne controles te formuleren.
– Een actieve bijdrage te leveren aan het uitwisselen van proceskennis en het vergroten van het risicobewustzijn bij alle betrokkenen in de ketens.


Tevens vervul jij een proactieve rol in het doorvoeren van veranderingen gericht op het uniformeren van de verschillende financiële administraties.

Functie-eisen

We zijn op zoek naar een Financial Controller/AO-IB Specialist die zichzelf herkent in het volgende profiel:

Werkervaring:

– Je hebt ervaring met het optimaliseren en implementeren van (financiële) processen (AO/IC) en het verstrekken van richtlijnen, procedures, en voorschriften met de (financiële) wetgeving als basis.
– Je hebt ervaring in het maken van procesbeschrijvingen van de huidige situatie en geeft advies aan het management over mogelijke procesverbeteringen.
– Je hebt ervaring met het opstellen van financiële specificaties gerelateerd aan het onderbouwen van het jaarrekening dossier.
– Je vindt het leuk om (financiële) informatie te optimaliseren zodat het lijnmanagement de (financiële) processen adequaat kan beheersen.

Opleidingsniveau en persoonlijke competenties:

– Je hebt HBO werk- en denkniveau, met minimaal 5 jaar relevante werkervaring op AO-IB gebied.
– Je hebt een relevante opleiding en gedegen vakinhoudelijke kennis op het gebied van boekhouden/control.
– Ervaring in de accountancy en/of bij een grotere overheids-/non-profit organisatie is een pré.
– Je hebt kennis van en ervaring met relevante wet- en regelgeving en administratieve organisatie.
– Je bent in staat werkzaamheden zelfstandig uit te voeren, maar kunt ook goed in teamverband functioneren.
– Je hebt een initiatiefrijke, klantgerichte houding, stuurt op resultaat en beschikt over vaardigheden om te plannen en organiseren.
– Je wil jezelf graag verder ontwikkelen op persoonlijk en vakinhoudelijk vlak.
– Je betrekt stakeholders, hebt gevoel voor organisatie en verschillende belangen.
– Je bent in staat complexe zaken eenvoudig uit te leggen en kunt een brug slaan tussen collega’s binnen en buiten Finance.

Aanbod

  • Een werkomgeving, waarin ambitie en de wens om beter te worden in balans zijn met een gezonde work-life balance.
  • Een werkweek van 38 uur.
  • Een jaarsalaris van maximaal 57.000 euro, afhankelijk van ervaring en opleiding (bij een fulltime dienstverband). Dat is inclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering. De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaringsniveau.
  • Je kunt afspraken maken over flexibele werktijden.
  • Je kunt je eigen beloningspakket samenstellen.
  • Je ontvangt een maandelijkse werkkostenbijdrage.
  • Er is een kindcentrum met kinderopvang, voor- en naschoolse opvang en een internationale basisschool.
  • Opleiding- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw –op deze vacature toegespitst- CV, uiteraard met motivatie, met twee relevante referenties veilig via onze website. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, 085 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.