085-833 2040

Interim Functioneel Beheerder SAP – Zuid-Holland

Introductie

Een van onze opdrachtgevers, een Uitvoeringsorganisatie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Functioneel Beheerder SAP. De opdracht start op korte termijn en heeft een looptijd van ongeveer 6 maand. De gevraagde inzet is full-time (36 uur/week)

Organisatie

Onze opdrachtgever is een organisatie die zich continu aanpast aan de veranderende vraag vanuit politiek en samenleving en het fluctuerende aantal bewoners. In deze dynamiek zorgen leidinggevenden en medewerkers voor leefbaarheid, beheersbaarheid en veiligheid op de centra. Zo kunnen de bewoners werken aan hun toekomst.

Het team van de opdrachtgever is centraal georganiseerd en is een onderdeel van Unit Administratie en Inkoop. De unit levert een bijdrage aan de realisatie van organisatiedoelen door het management te adviseren, begeleiden en ondersteunen. Zij doet dit met drie deelteams Grootboekadministratie en -beheer, salarisadministratie en regelingenadministratie

Functie

Deze opdracht begeeft zich op het terrein van ERP, functioneel beheer en financiële en HR processen. Belangrijk dus dat de kandidaat voldoende kennis van en ervaring heeft met financiële processen. Bij voorkeur aangevuld met salarisprocessen.

Als functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor het beheer van de applicatie en bewaakt de functionaliteiten. Je werkt als schakel tussen verschillende afdelingen en je probeert het operationele en tactische niveau dichter bij elkaar te brengen.

Aandachtsgebieden

  • Functioneel beheren applicatie
  • Gebruikersondersteuning
  • Wijzigingenbeheer
  • Transitieproces

Taken

  • Afhandelen gebruikersvragen, informeren en adviseren gebruikers
  • Bijhouden inrichting naar aanleiding van wijzigingsvoorstellen
  • Opstellen impactanalyses in samenspraak met betrokkenen
  • Optreden als gesprekspartner bij het aanpassen van de inrichting van SAP
  • Optreden als vertegenwoordiger van de gebruikersorganisatie
  • Opstellen en uitvoeren van acceptatietests plannen, implementatieplannen, gebruikershandleidingen, werkinstructies en het verwerken van procesbeschrijvingen
  • Het geven van opleidingen aan bestaande en nieuwe gebruikers met betrekking tot de functionaliteit van SAP
  • Procesverantwoordelijken informeren over verbeteringen in de applicatie
  • Zorg voor de functionele kant van inrichting en beheer van de applicatie
  • Signaleert tijdig ontwikkelingen die tot aanpassingen in de systemen leiden, rapporteert hierover en zet benodigde acties in gang.
  • Stemt waar nodig veranderingen in de systemen af met interne- en externe partijen
  • Draagt mede zorg voor tijdig-/juist en volledige stamdata-onderhoud
  • Organiseert en neemt zitting in projecten gericht op verbetering, ontwikkeling en innovatie van processen en systemen in relatie tot SAP
  • Opstellen functionele specificaties (requirements) voor het SAP-systeem en administratieve organisatie

Verantwoordelijkheden

  • Beschikbaar houden van de applicatie
  • Bewaken kwaliteit van de stamgegevens
  • Afstemming met de gebruikersorganisatie
  • Inventarissen wensen van de gebruikersorganisatie

Functie eisen

  • Je beschikt over relevante en actuele kennis en ervaring op het gebied van functioneel beheer, SAP, financiële processen.
  • HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Relevante economische opleiding dan wel opleiding op het vlak van informatiemanagement aangevuld met BISL kennis
  • Ten minste 3 jaar relevante werkervaring.
  • Diepgaande kennis van SAP, officepakketten, Visio en financiële processen.
  • Werkervaring met projectmatig werken zowel als projectleider als projectlid.
  • Goed kunnen communiceren en samenwerken met mensen uit verschillende organisatieonderdelen en niveaus.
  • Kennis en ervaring met functioneel beheer.
  • Vaardigheid in het opstellen van functionele ontwerpen/ specificaties.
  • Vaardigheid in het overbrengen van kennis en opstellen van documentatie (instructie, handleidingen etc.).
  • Vaardigheid in het testen van applicaties (i.s.m. gebruikers)

Inlichtingen

Denk jij aan de functie eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw –op deze vacature toegespitst- CV, uiteraard met motivatie, met twee relevante referenties veilig via onze website. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.
Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, 085 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.