085-833 2040

Interim Senior Controller (Overheid) – Westen van het land

Introductie

Een van onze opdrachtgevers, een Provincie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Senior Controller. Deze interim positie is naar verwachting voor een periode van 12 maanden met een optie op verlenging. De inzet bedraagt gemiddeld 32 uur per week.

Functie

Taken en verantwoordelijkheden Interim Senior Controller:

  • Coördineren en beoordelen van prognoses, risico’s, planning van kasritmes, rapporteren richting manager projectbeheersing en het IPM team in het kader van programma bewaking.
  • Aanleveren van programma informatie ten behoeve van de P&C cyclus en eventueel speciale informatiebehoeften.
  • Meedenken aan de voorkant van processen en de omvang en samenstelling van benodigde middelen (bijvoorbeeld bij totstandkoming van budgetten, inrichting rapportages en toekomstige eigendom).
  • Aanspreekpunt manager projectbeheersing voor alle financiële zaken. Denk hierbij aan kredieten en financieringsvraagstukken. Toestemming voor de aanvraag van een work breakdown structure (WBS) –code.
  • Verantwoordelijk voor het beheer van de reserves en voorzieningen i.s.m. CZ.
  • Verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van de balansdossiers voor reserves en voorzieningen.
  • Signaleren en uitwerken van ontwikkelingen op financieel gebied in de financiële regelkring.
  • Fungeren als sparringpartner voor de manager programmabeheersing.
  • Deelnemen aan het Programmeeroverleg in de rol van beheerder van de Reserves Groot Onderhoud.


Functie eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbare ervaring met de P&C-cyclus van provincies en/of gemeenten. Bijvoorbeeld: Kadernota, begroting en begrotingswijzigingen en jaarrekening.
  • Aantoonbare ervaring met het werken in een politiek gestuurde organisatie en het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV).
  • Aantoonbare ervaring met de operationele aansturing van medewerkers ten behoeve van het opstellen van de P&C-producten en SAP en Excel kennis (vergevorderd).
  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig beheersen van functionele organisatorische eenheden (capaciteit, kosten, tarieven ect.) en het aanleveren van deze informatie aan de P&C-cyclus binnen provincies en/of gemeenten.
  • Aantoonbare ervaring als zelf starter die zich zaken snel eigen kan maken en op korte termijn in staat is om producten op te leveren en te verbeteren.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw –op deze vacature toegespitst- CV, uiteraard met motivatie, met twee relevante referenties veilig via onze website. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.
Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, 085 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.