nl
nl

Interim Adviseur P&C – Noord-Holland

Interim

Adviseur P&C

Een van onze opdrachtgevers, een gemeenschappelijke regeling, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Adviseur P&C. De opdracht start op korte termijn, vraagt een inzet van 20 uur per week en heeft een looptijd van minimaal 3 maanden. De opdracht kan verlengd worden.

Organisatie

Functie

Binnen deze complexe organisatie word jij accounthouder voor een gemeente. Jouw klanten zijn de bestuurders van deze gemeente en jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.Waar de adviseurs de informatie ophalen uit de organisatie, ben jij juist de schakel tussen hen en het bestuur. Dit houdt onder meer in dat je:

  • Aangeleverde mutaties voor de kadernota en de begroting afstemt met je portefeuillehouder.
  • Dat je college- en raadsvoorstellen controleert en accordeert.
  • En dat je de financieel portefeuillehouder helpt bij de beantwoording van raadsvragen en indien gewenst ondersteunt bij raadsvergaderingen.
De meeste tijd gaat zitten in de P&C-producten. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar jij bent verantwoordelijk voor het eindproduct. Dit betekent in de praktijk dat je veel in de uitvoering bezig bent, maar ook net zo veel in de coördinatie en afstemming.Naast de reguliere taken, ben je ook continu scherp op het doorvoeren van verbeteringen binnen het team C&F en haar producten. Te denken valt aan het verbeteren van werkprocessen en het actualiseren van (financiële) beleidsdocumenten. Dit vraagt ook van je dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
  • Eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk zijn voor de P&C-beleidsadvisering en P&C-producten.
  • Opstellen van P&C producten, waaronder: de jaarstukken, kadernota en de programmabegroting.
  • Overleg voeren met belanghebbenden, waar onder de portefeuillehouder Financiën.
  • Een belangrijke signaalfunctie op het gebied van P&C en initieert, want je ontwikkelt en evalueert (financieel) beleid op het terrein van planning en control ten behoeve van een optimale sturing.
  • Zorgdragen voor adequate besturings- en managementinformatie.
  • Adviseren van de organisatie bij BBV vraagstukken.
  • Financiële controle van alle college- en raadsvoorstellen.
  • Geven van een technische toelichting op P&C-producten aan raadsleden.
  • Opstellen van het college-/raadsvoorstel bij elk P&C-product, waar onder de overhevelingsvoorstellen en de begrotingsrechtmatigheid.
  • Bewaken van en adviseren over het sluitend houden van de financiële meerjarenbegroting (structureel en reëel evenwicht).
  • Bewaken van de volledigheid en juistheid van de financiële begroting.
  • Monitoren van en rapporteren over bezuinigingstaakstellingen.
  • Opstellen van tussenrapportages over de voortgang van de DVO.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding Accountancy/ Bedrijfseconomie op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel adviseur bij een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke P&C.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het uitvoeren van de (verbijzonderde) interne controle (VIC) van een gemeente.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis van en werkervaring met SAP (CiVision Middelen).
Geef in het cv specifiek aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.