nl
nl

Interim Adviseur

planning & control

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente (50.000+ inwoners), heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Adviseur planning & control. De opdracht start op korte termijn, vraagt een inzet van 24 uur per week en heeft een looptijd van 6 maanden. De werkzaamheden worden grotendeels op afstand uitgevoerd.

Organisatie

De opdrachtgever is een uitvoeringsorganisatie die continu in beweging is en veel ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid. Zij werkt vanuit de kernwaarden professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Functie

Binnen deze complexe organisatie werk je voor verschillende opdrachtgevers, waaronder de drie colleges. Je klanten zijn de bestuurders van de gemeenten. Je kunt je feilloos bewegen binnen deze verschillende speelvelden. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.Het takenpakket bestaat onder andere uit:

  • Het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk zijn voor de P&C-beleidsadvisering en P&C-producten.
  • Het opstellen van P&C producten, waaronder:  de jaarstukken, kadernota en de programmabegroting.
  • Het voeren van overleg met belanghebbenden (onder andere de portefeuillehouder Financiën en de gemeentecontroller).
  • Het hebben van een belangrijke signaalfunctie op het gebied van P&C en het initieren, ontwikkelen en evalueren van het (financieel) beleid op het terrein van planning en control. Dit ten behoeve van een optimale sturing in de organisatie.
  • Het zorgdragen voor adequate besturings- en managementinformatie.
  • Het adviseren van de organisatie bij BBV vraagstukken.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau op het terrein financiën of een bedrijfskundige opleiding (Accountancy/ Bedrijfseconomie).
  • Minimaal 2 jaar ervaring als allround adviseur, bij voorkeur bij de lokale overheid.
  • Aantoonbare ervaring met het adviseren van directieraad, leidinggevenden en bestuurders.
  • Minimaal 1 jaar kennis van en ervaring met SAP (CiVision Middelen).
  • Uitstekende kennis van BBV (Besluit Begroting en Verantwoording).
  • Je hebt oog voor het financieel beleid op strategisch niveau en je kunt je tegelijkertijd  verdiepen in administratieve details.
  • Je bent sociaal vaardig, toegankelijk en hebt een gezonde dosis humor. Je zegt wat je doet en je doet wat je zegt.
  • Vanzelfsprekend heb je uitstekende vaardigheden op het gebied van plannen, structureren, bewaken en communiceren.
Los van al deze eigenschappen is het van groot belang dat je inzicht hebt in en gevoel hebt bij het politieke krachtenveld van niet één, maar drie gemeenten. Dat vraagt flexibiliteit en een brede blik, maar ook het vermogen om de grenzen te bewaken.Laat in je CV duidelijk zien hoe jij aan bovenstaande eisen voldoet.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Wat staat er in je CV?Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten. Wat verwachten wij in je motivatie?Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven. Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt! Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.