nl
nl

Interim Adviseur planning

& control sociaal domein

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente (50.000+ inwoners), heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Adviseur planning & control sociaal domein. De opdracht start op korte termijn, vraagt een inzet van 32 uur per week en heeft een looptijd van minimaal 6 maanden. De werkzaamheden worden grotendeels op afstand uitgevoerd.

Organisatie

De opdrachtgever is een uitvoeringsorganisatie die continu in beweging is en veel ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid. Zij werkt vanuit de kernwaarden professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Functie

Je bent primair de financieel adviseur van de teamleider van het Sociaal Domein (het team Maatschappelijke Ontwikkeling). Voor een belangrijk deel is beleid en uitvoering ondergebracht in een aantal samenwerkingsverbanden (twee uitvoerings- en twee inkooporganisaties). Je participeert daarom ook in diverse regionale overleggen.Daarnaast ben je het financiële aanspreekpunt voor de portefeuillehouders van het Sociaal Domein en die van Financiën van de drie gemeentes. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën. Daarbij werk je nauw samen met de adviseur Planning & Control en de controller van elke individuele gemeente.Kortom: het is een complexe organisatie waar jij je feilloos kunt bewegen binnen de verschillende speelvelden.Wat ga je concreet doen:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor de P&C-beleidsadvisering en P&C-producten met betrekking tot het Sociaal Domein en draagt zorg voor de volledige en tijdige aanlevering daarvan.
  • Het mede opstellen van de P&C producten (waaronder: de jaarstukken, de kadernota en de programmabegroting) voor zover dit betrekking heeft op het Sociaal Domein.
  • Je draagt bij aan het verbeteren van de verschillende P&C-documenten en vanuit je expertise bewaak je de inhoudelijke verbanden tussen de verschillende P&C-producten.
  • Het overleg voeren met direct belanghebbenden, waaronder de teamleider MO, de portefeuillehouders Sociaal Domein, de portefeuillehouders Financiën en de gemeentecontroller. Daarnaast kan je technische toelichtingen geven bij de P&C-producten in de raadscommissies.
  • Het zorgdragen voor adequate besturings- en managementinformatie over het Sociaal Domein.
  • Het geven van boekingsaanwijzingen en het voorbereiden van begrotingswijzigingen, het maken van financiële rapportages, het verwerken van de financiële input van de uitvoeringsorganisaties tot boekingen in de eigen financiële administratie, het uitvoeren van interne controles en het verzorgen van het balansdossier.

Functie-eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
  • Afgeronde (vak)opleiding SPD of ASCO.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als financieel adviseur / adviseur planning en control binnen een gemeente of een samenwerkingsverband van gemeenten.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als financieel adviseur van het sociaal domein binnen een gemeente of een samenwerkingsverband van gemeenten.
  • Afgeronde cursus/opleiding BBV.
  • Aantoonbare werkervaring met Single Information, Single audit (SiSa).
  • Aantoonbare kennis van Key2Financiën.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Wat staat er in je CV?Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten. Wat verwachten wij in je motivatie?Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven. Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt! Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.