nl
nl

Interim

Adviseur P&O

Een van onze opdrachtgevers, een middelgrote gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Adviseur P&O. De opdracht start begin augustus en heeft een looptijd van tenminste 3 maanden. de gevraagde inzet is fulltime (36 uur per week).

Organisatie

Het team P&O van de gemeente valt onder de afdeling Organisatie, Personeel en Financiën en bestaat uit 15 medewerkers. Het team verzorgt alle aspecten op HR-vlak, inclusief de ontwikkeling van de organisatie. Als organisatie heeft men de ambitie om een professionele, veerkrachtige en toekomstbestendige gemeentelijke organisatie te zijn, met dienstverlening als motor van organisatieontwikkeling. 

Functie

  • Samen met drie adviseurs adviseer en inspireer je het management en de medewerkers van de gemeente op het brede gebied van personeelsmanagement. Elke adviseur focust zich op een of meerdere afdelingen. Jij wordt de adviseur van de afdelingen Support, Stadswinkel, Communicatie & Juridische Zaken en de Griffie.
  • Je ondersteunt de werkgeverscommissie van de gemeenteraad.
  • Je adviseert de afdelingen (tactisch) over in-, door- en uitstroom, functiewaardering en beloningsvraagstukken, personele knelpunten en conflicten, beoordeling en (dis) functioneren, organisatiewijzigingen, praktische toepassing van arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.
Daarnaast adviseer je het management regelmatig over meer complexe zaken zoals: 
  • Koers, ontwikkelingsvraagstukken en effecten op de afdeling.
  • Advisering vanuit de organisatiedoelstellingen, landelijke ontwikkelingen en trends.
  • Vragen en problemen op het gebied van personeel, organisatie en rechtspositie.
In je adviezen gebruik je regelmatig de input van andere P&O collega’s op het gebied van o.a. ARBO, ziekteverzuim, loopbaanbegeleiding of Recruitment.
  • Naast het tactisch adviseren van de afdelingen, wordt je inbreng organisatie breed  op diverse strategische/ tactische P&O- en organisatie-ontwikkelthema’s.
  • Je zet P&O thema’s proactief en inspirerend op de kaart, waardoor de gemeente zich continu blijft ontwikkelen en met haar dienstverlening optimaal waarde toevoegt voor de inwoners.
  • In deze rol ben je op de hoogte van actuele en methodisch goed onderbouwde instrumenten om P&O beleid te ontwikkelen dat past bij de organisatiedoelstellingen en de visie van de gemeente. Ook houd je wetswijzigingen of CAO wijzigingen goed in de gaten en breng je voorstellen in om procedures effectiever en efficiënter te laten verlopen.
  • Je bent regelmatig onderdeel van projectteams of bent projectleider van een specifiek P&O beleidsthema. Het is dan ook belangrijk dat je weet hoe je voor draagvlak zorgt binnen de organisatie en dat je actief je netwerk, binnen en buiten de organisatie, onderhoudt.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR Adviseur, waarvan minimaal 3 jaar (in de afgelopen 5 jaar) binnen een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met Arbo en Verzuim.
  • Aantoonbare werkervaring met SPP, Lean, Thuiswerken, Corona, WNRA en CAO.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.