nl
nl

Interim Business Controller Domein Dienstverlening – Hilversum

Interim Business

Controller Domein Dienstverlening

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Hilversum, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller Domein Dienstverlening. Deze opdracht vraagt een inzet van gemiddeld 36 uur per week en heeft een looptijd van tenminste 4 maanden.

  • Nederland - Noord-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1228

Organisatie

Functie

Het team Financiën en Control is verdeeld in 4 clusters: fysiek, sociaal, dienstverlening en financiële administratie. Voor het cluster dienstverlening is de organisatie op zoek naar een ervaren Interim Business Controller. Het cluster dienstverlening omvat een drietal afdelingen met daarin diverse taakgebieden. In het cluster dienstverlening vallen de afdelingen:

  • Afdeling Publiekszaken (met onder andere de taakgebieden klantcontactcentrum, publieke balies, toezicht en handhaving openbare ruimte, bouwleges).
  • Afdeling Interne Advisering (met onder andere de taakgebieden, bestuur, inkoop, HRM, financiën en control).
  • Afdeling interne dienstverlening (met onder andere de taakgebieden ICT, informatiemanagement, facilitaire zaken en belastingen).
Jij bent het financiële baken voor de teammanagers in het cluster Dienstverlening. Cijfers kennen voor jou geen geheimen. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor teammanagers en helpt deze grip te krijgen en te houden op de financiën. Daarnaast adviseer je proactief op alle aspecten die de bedrijfsvoering raken én begeleid je de teammanagers bij het opstellen van de diverse planning en control producten. Denk hierbij aan de jaarrekening, voorjaarsnota, begroting etc. Aantoonbare kennis en ervaring met de Planning en Control cyclus van gemeenten en kennis van de BBV zijn dan ook een must. Daarnaast ben je pragmatisch ingesteld en standvastig waar nodig. Je communiceert makkelijk, beschikt over de nodige bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte businesspartner voor het management. Tevens heb je een hands-on en proactieve mentaliteit en ben je in staat een analytische en pragmatische houding af te wisselen.Specifieke taken en verantwoordelijkheden:
  • (Pro) actieve advisering op het gebied van financiën en de overige PIOFACH taken.
  • Het periodiek opstellen en bijhouden van risico dossiers (tactisch en strategisch).
  • Het opstellen van (financiële) maandrapportages.
  • Een belangrijke bijdrage leveren in het jaarrekeningtraject en het opstellen van controle dossiers voor de (externe) accountant.

Functie-eisen

  • Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op minimaal hbo niveau.
  • Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met bedrijfseconomische methodologie, planning en control en projectmanagement.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller bij een gemeente van meer dan 60.000 inwoners.
  • Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college en het opstellen van planning en control producten.
  • Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias.
  • Aantoonbare kennis van BBV.
  • Aantoonbare kennis van Key2Financien.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.