nl
nl

Interim Business Controller Fysiek Domein – Hilversum

Interim Business

Controller Fysiek Domein

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Hilversum, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller Fysiek Domein. Deze opdracht vraagt een inzet van gemiddeld 36 uur per week en heeft een looptijd van tenminste 4 maanden.

  • Nederland - Noord-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1227

Organisatie

Functie

De gemeente zoekt een ervaren Interim Business Controller voor het fysiek domein. Je adviseert over de brede bedrijfsvoering. Je zorgt dus voor financiële beheersing, overzicht en inzicht. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor de teammanager Projecten en helpt deze om grip te hebben en te houden op de kosten en de capaciteit. Daarnaast ondersteun je deze teammanager bij het opstellen van de Planning en Control producten zoals de begroting en managementrapportages. Je bent dus bekend met de Planning en Control cyclus van gemeenten en hebt daaraan bijgedragen vanuit jouw ervaring binnen het fysieke domein.Tevens signaleer je kansen en risico’s en adviseer je hier ongevraagd en gevraagd over. Je voert binnen het team risicogesprekken en verwerkt de uitkomst hiervan. Je bent de sparringpartner van de projectcontroller en bewaakt vanuit control de financiële en beleidsmatige kaders.Daarnaast ben je voor de senior beleidsmedewerkers van dit team hun aanspreekpunt voor hun budgetten en helpt je hun hier grip op te houden. Een aspect van je werkzaamheden is de advisering op de bestuurlijke voorstellen die door het team projecten worden opgesteld. Dit doe je op de PIOFACH onderdelen. Aan de voorkant, tijdens het opstellen van deze voorstellen adviseer je de stellers. Dit vraagt kennis van de BBV, aanbestedingsregels, regels rond staatssteun, btw, VPB, etc. Je onderhoudt ook de verbinding met de andere bedrijfsvoeringadviseurs en adviseert integraal. Het vraagt bestuurlijke sensitiviteit. Je adviseert stevig op de inhoud richting teammanager en andere stakeholders.Je hebt naast actuele kennis op het gebied van BBV ervaring met het beoordelen, toetsen, beoordelen van complexe grondexploitaties, een bewezen ervaring in het adviseren op binnenstedelijke verdichtingsprojecten en ervaring in en met projectcontrol. Je bent bekend met begrippen als kostenverhaal, activering van directe kosten en weet wat er voor nodig is dit op een goede manier op te verantwoorden.Je bent bekend met opstellen van meerjarige investeringsplannen ten behoeve van de begroting en de verantwoording hiervan in de jaarrekening. Je wacht niet af, bent proactief en een stevige adviseur.Specifieke taken en verantwoordelijkheden:

  • Advisering team projecten over hun brede bedrijfsvoering.
  • Adviseren op de bestuurlijke voorstellen vanuit team Projecten.
  • Bijdragen leveren aan diverse projecten in de verdere doorontwikkeling van het fysieke domein zoals inrichten van urenadministratie, verdere ontwikkeling van meerjarig investeringsplan.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week.
  • Aantoonbare werkervaring in advisering van teams binnen een afdeling Openbare Ruimte bij een gemeente van minimaal 90.000 inwoners.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Businesscontroller met projecten binnen het fysiek domein bij een gemeente van meer dan 90.000 inwoners.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het beoordelen en toetsen van grondexploitaties, projectvoorstel (projectcontrol) en de verdere doorontwikkeling van projectcontrol.
  • Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college en raad die door teams binnen een beleidsafdeling fysiek zijn opgesteld.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met Lias.
  • Aantoonbare kennis van BBV.
  • Aantoonbare kennis van Key2Financien.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.