nl
nl

Interim Business Controller – Gelderland

Interim

Business Controller

Een van onze opdrachtgevers, een woningcorporatie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller. De opdracht start begin oktober, heeft een looptijd van tenminste 6 maanden en vraagt een inzet van 36 uur per week.

  • Nederland - Gelderland
  • Roerende en onroerende goederen (verhuur en handel) - Woningcorporaties
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1169

Organisatie

Functie

De werkzaamheden van het team Control worden onderscheiden in procesgericht en inhoudelijk. Uiteraard is er een overlap tussen beide. Vanwege het vertrek van één van de collega’s, heeft de opdrachtgever een vacatures voor een Business Controller met het accent op de inhoud.FunctieAls Business Controller lever je een actieve bijdrage aan het 'in control' zijn van de organisatie als geheel en de afzonderlijke bedrijfsonderdelen. De focus ligt op het ondersteunen van de interne beheersing, waaronder risicomanagement en bewaken compliance, control van de afdelingen Wonen en Bedrijfsondersteuning. Je ondersteunt de managers bij het analyseren en bewaken van de realisatie van hun productie- en budgetdoelen. Verder werk je nauw samen met Financieel Beheer bij begrotingen, rapportages en verslagen, waaronder de jaarrekening.Plaats in de organisatieDe Business Controller maakt onderdeel van de afdeling Control. De afdeling Control wordt aangestuurd door de Controller en valt direct onder de directeur-bestuurder. De afdeling Control heeft een rechtstreekse lijn met de auditcommissie van de Raad van Commissarissen.Doel van de afdeling controlDe afdeling Control levert een actieve bijdrage, initiërend, adviserend en controlerend, aan het ‘in control’ zijn van de organisatie als geheel en de afzonderlijke bedrijfsonderdelen. De afdeling Control draagt bij aan het ontwerpen en uitwerken van het strategische en tactische (financieel-)economische beleid van de organisatie. Ook houdt de afdeling toezicht op een effectieve planning en control van de bedrijfsprocessen zodat de bedrijfsvoering optimaal verloopt. In jouw rol houd je aandacht voor het proces en stuur je aan op de inhoud.Taken en verantwoordelijkhedenOndersteunen van de interne beheersing waaronder risicomanagement en bewaken compliance. Dit betreft onder meer:

  • Ondersteuning van de managers bij het analyseren en bewaken van de realisatie van hun productie- en budgetdoelen.
  • Control van de vastgoed- en onderhoudsprojecten.
  • Ondersteuning bij identificatie van de risico’s en inrichting en vastlegging van beheersmaatregelen, waaronder fiscaliteiten.
  • Nauwe samenwerking met Financieel Beheer bij begrotingen, rapportages en verslagen, waaronder de jaarrekening.
  • Nauwe samenwerking met Strategie & Beleid bij de uitgangspunten van het strategisch plan.
  • Naleving van wet- en regelgeving.

Functie-eisen

  • Minimaal 5 jaar jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van vastgoed- en verhuurprocessen kan een pre zijn.
  • Kennis van en ervaring met software van Ortec Finance is zeer wenselijk.
  • Een afgeronde RC- of RA opleiding.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.