nl
nl

Interim Business Controller programma; opvang Oekraïense vluchtelingen – Utrecht

Interim Business Controller

programma; opvang Oekraïense vluchtelingen

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Utrecht, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller programma; opvang Oekraïense vluchtelingen. Deze opdracht vraagt een inzet van 24-32 uur per week en heeft een looptijd van minimaal 8 maanden.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 32 uur per week
  • Vacature-ID:1343

Organisatie

Functie

  • Het opstellen van verschillende onderdelen van het SISA-dossier, waaronder een risicoinventarisatie van de regeling, het uitvoeren van een verbijzonderde interne controle van de regeling en de aansluiting van de kengetallen uit de SiSa verantwoording met de onderliggende administratie in SAP en of andere subsystemen.
  • Het beantwoorden van vragen van de accountant tijdens de controle op de jaarrekening, in afstemming met de business controller en coördinator SISA binnen de Gemeente Utrecht.
  • Het opstellen van een meerjarenprognose met alle lopende financiële verplichtingen
  • Het opstellen van een financieel dashboard met managementinformatie over de kosten die de gemeente Utrecht maakt voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen.

Functie-eisen

  • Bij grote voorkeur beschik je over een gedegen kennis van en ervaring met de Regeling en Bekostigingsregeling Opvang Ontheemden Oekraïne.
  • Ervaring met het opmaken van de SiSa verantwoording, de benodigde berekeningen en onderbouwingen van de indicatoren: kennis van de werking van databases van het zaaksysteem Socrates.
  • Bij voorkeur heb je ook ervaring met de aanmeldingen bij de Veiligheidsregio Utrecht.
  • Ervaring met het opmaken van de onderliggende accountantsdossiers van de SiSa verantwoording, met een onderbouwing van audit risk, steekproeven en overige aanvullende controlewerkzaamheden en de benodigde controlememoranda per indicator.
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het zelfstandig opzetten en inrichten van de verbijzonderde controle (voor het gehele programma Oekraïne), het opmaken van onderbouwende dossiers en de controlememoranda voor de audit afdeling en de accountant.
  • Zelfstandig, hands-on en agile kunnen werken en coördineren om tot de gewenste resultaten binnen de planningen te komen.
  • Recente ervaring op een dergelijk dossier binnen een (bij voorkeur grote) gemeente.
  • Kennis en ervaring met het opzetten van dashboards, ramingen en meerjarenplanningen in Excel.
  • Gedegen kennis van het BBV van de gemeentelijke verantwoording in (meerjaren-)begroting, beraps en jaarverslag.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.