nl
nl

Interim Financial Controller – Eemnes

Interim

Financial Controller

Een van onze opdrachtgevers, de BEL combinatie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financial Controller. Deze opdracht vraagt een inzet van gemiddeld 32 uur per week en heeft een looptijd van tenminste 3 maanden.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenschappelijke regeling
  • 32 uur per week
  • Vacature-ID:1226

Organisatie

De BEL Combinatie is een uitvoeringsorganisatie voor de zelfstandige gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Een organisatie die continu in beweging is en veel ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid. Ze werken vanuit de kernwaarden professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Functie

Als Interim Financial Controller ben jij de schakel tussen de Financiële Administratie en Planning & Control. Samen met de financieel adviseur/business controller vorm je de verbinding tussen inhoud en financiën/control. Jouw belangrijkste taken zijn om het overzicht te bewaken, analyses te maken en het financieel beheer op orde te krijgen.Binnen deze complexe organisatie werk je voor drie verschillende gemeentes. Daarbij is een groot aantal taken binnen het SD ondergebracht bij een aantal gemeenschappelijke regelingen. Jouw klanten zijn enerzijds de teamleider MO (inclusief het Sociaal Domein) met zijn beleidsmedewerkers/budgethouders. Anderzijds vervul je een ondersteunende rol voor de financieel adviseur richting de drie bestuurders/portefeuillehouders SD. Je kunt je feilloos bewegen binnen deze verschillende speelvelden. Je komt te werken in het team Control & Financiën.Jouw werkzaamheden:

  • Het bewaken van de budgetten van het team MO en het SD van de drie gemeenten.
  • Het analyseren van de budgetten op oorzaken van verschillen en deze rapporteren aan de TL/budgethouders.
  • Het doorlopend toetsen van de betrouwbaarheid van de financiële administratie op juistheid en volledigheid inclusief de voorbereiding van de memoriaalboekingen.
  • Het adviseren over de codering van alle inkomende en uitgaande geldstromen van het team MO en het SD.
  • Het leveren van (financiële) gegevens voor de P&C-cyclus en het opstellen van financiële overzichten.
  • Het verrichten van werkzaamheden voor het opstellen van de P&C-producten.
  • Het opstellen van periodieke rapportages.
  • Het ondersteunen van de budgethouders, de teamleider en de financieel adviseur.
  • Het actief participeren in diverse werkoverleggen.

Functie-eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare financiële werkervaring binnen het Sociaal Domein.
  • Minimaal 2 dagen fysiek aanwezig zijn op locatie in Eemnes waarvan in elk geval de donderdag, de andere dag is in overleg.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Business Administration, Bedrijfseconomie of soortgelijk.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financial Controller bij een gemeente.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de BBV.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.