nl
nl

Interim Financieel Adviseur – Doorn

Interim

Financieel Adviseur

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Utrechtse Heuvelrug, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financieel Adviseur. Deze opdracht vraagt een inzet van gemiddeld 18 uur per week en heeft een looptijd van tenminste 7 maanden.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 18 uur per week
  • Vacature-ID:1241

Organisatie

Functie

De financiële informatievoorziening binnen het thema Buitenruimte heeft een verbeterslag nodig. Deze is namelijk onvoldoende op peil om te sturen. Zo blijkt vaak pas op een heel laat moment in een project dat er onvoldoende geld beschikbaar is of dat er juist te weinig geld is uitgegeven. Doel van de sturing is om het werk binnen de budgetten uit te voeren en ook te kunnen sturen op de tijdigheid van het werkWerk activiteiten en resultaten

  • Uitvoeren van een 0-meting, waar staat de organisatie nu tav de financiële informatievoorziening. Deze 0-meting dient als input voor de onderstaande producten. De 0 meting moet de blinde vlekken inzichtelijk maken en tot een verbetervoorstel leiden.
  • De financiële informatievoorziening van de investerings- en exploitatie budgetten een niveau verder brengen daarbij gebruikmakend van de beschikbare instrumenten en procedures binnen de gemeente zodat er sturingsinformatie beschikbaar komt.
  • Zorgdragen dat de onderliggende basis van de financiën op orde is t.w. de financiële processen van begroten en begrotingswijzigingen t/m administreren en rapporteren en verantwoorden incl. afspraken over TBV en termijnen.
  • Inzichtelijk maken van de budgetten die begroot zijn, waarom ze begroot zijn.
  • Inzicht geven wie waarvoor verantwoordelijk is ten aanzien van financiën en hoe dit geborgd wordt (TBV – taken bevoegdheden en verantwoordelijkheden).
  • Vervolgstap is projectleiders en budgetbeheerders binnen thema buitenruimte begeleiden zodat zij een professionaliseringsslag maken in het gebruiken van financiële informatie in de sturing.
  • Implementeren van voortgangsrapportages voor de diverse investeringsbudgetten en exploitatiebudgetten.
De verwachting is dat je in ieder geval de volgende producten oplevert:
  • 0-meting financiële informatievoorziening.
  • Verbetervoorstel financiële informatievoorziening afgestemd met opdrachtgever.
  • Implementatie van het verbetervoorstel waarin ook bovenstaande activiteiten worden meegenomen.
Financieel adviseur project Valwind
  • Jouw werk bevindt zich op het snijvlak van projectmanagement, financiën, wet- en regelgeving en regionale ontwikkeling voor het project valwind. Jij draagt zorg voor verdeling van subsidies en financiën rondom het project Valwind. Zo begeleid jij de gehele P&C cyclus voor het project.

Functie-eisen

  • Je hebt een financiële HBO-opleiding aangevuld met een financiële post-HBO-opleiding.
  • Minimaal 10 jaar ervaring met werkzaamheden op het gebied van financiële projectbeheersing bij gemeenten.
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van projectbeheersing projecten in de openbare ruimte.
  • Aantoonbare ervaring vanuit de financiële adviesrol met de Omgevingswet en verduurzaming.
  • Per direct beschikbaar voor 18 uur in de week én heeft in verband met de huidige situatie middelen om thuis te kunnen werken.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.