nl
nl

Interim Financieel Adviseur – Eemnes

Interim

Financieel Adviseur

Een van onze opdrachtgevers, de BEL combinatie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financieel Adviseur. Deze opdracht vraagt een inzet van gemiddeld 32 uur per week en heeft een looptijd van tenminste 3 maanden.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenschappelijke regeling
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1221

Organisatie

Functie

Binnen deze complexe organisatie word jij Interim Financieel Adviseur Sociaal Domein. Jouw klanten zijn collega‘s van de afdeling maatschappelijke ontwikkeling en bestuurders van de drie gemeente en jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.De organisatie heeft naast adviseurs voor de verschillende teams ook accounthouders voor iedere gemeente. De financieel adviseurs zijn vooral het schakelpunt ten aanzien van de financiële richting van de teams in de organisatie. De financieel accounthouders zijn vooral de schakel tussen de organisatie en het bestuur. Dit houdt onder meer in dat je:

  • Team MO (Maatschappelijke Ontwikkeling) adviseeert ten aanzien van financiële vraagstukken.
  • Samen met team MO de geldstromen in het vizier hebt tussen gemeente en gemeenschappelijke regelingen op het gebied van het sociaal domein.
  • College- en raadsvoorstellen controleert en accordeert.
  • De financieel portefeuillehouder helpt bij de beantwoording van raadsvragen en indien gewenst ondersteunt bij raadsvergaderingen op het gebied van sociaal domein.
  • Een bijdrage levert aan de totstandkoming van de P&C producten zoals kadernota, begroting, tussentijdse rapportages en jaarrekening.
De meeste tijd gaat zitten in de advisering van team MO, zowel als het gaat om advisering aan het team als het adviseren aan het college van B&W. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar jij vervult een spilfunctie in dit geheel. Dit betekent in de praktijk dat je veel in de uitvoering bezig bent, maar ook net zo veel in de coördinatie en afstemming.Naast de reguliere taken, ben je ook continu scherp op het doorvoeren van verbeteringen binnen het team C&F en haar producten. Te denken valt aan het verbeteren van werkprocessen en het actualiseren van (financiële) beleidsdocumenten. Dit vraagt ook van je dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.Je werkzaamheden bestaat o.a. uit:
  • Het adviseren van de collega’s van team MO op financieel gebied
  • Het adviseren en toetsen van B&W-adviezen die door team MO worden opgesteld
  • eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk zijn voor de P&C-beleidsadvisering en P&C-producten voor team MO;
  • Faciliteren in het proces van opstellen van P&C producten, waaronder: de jaarstukken, kadernota en de programmabegroting;
  • Overleg voeren met belanghebbenden, w.o. met de portefeuillehouder Financiën;
  • Een belangrijke signaalfunctie op het gebied van P&C en initieert, ontwikkelt en evalueert (financieel) beleid op het terrein van planning en control ten behoeve van een optimale sturing in de BEL Combinatie;
  • Zorgdragen voor adequate besturings- en managementinformatie;
  • Adviseren organisatie bij BBV vraagstukken.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Accountancy en/of Bedrijfseconomie.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke financiën binnen het Sociaal domein.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de BBV.
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van de directieraad, leidinggevenden én bestuurders.
  • Op in ieder geval maandag en donderdag op kantoor aanwezig zijn.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.