nl
nl

Interim Financieel Adviseur

Sociaal Domein (Gemeente)

Een van onze opdrachtgevers, een kleine gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financieel Adviseur (Sociaal Domein). De opdracht start per direct, heeft een looptijd van minimaal 4 maanden en vraagt een inzet van 24 uur per week. Er geldt een optie op verlenging.

Organisatie

Functie

Deze opdracht omvat 3 deelgebieden:1. Consulentschap sociaal domein

  • Je voert overleg om te komen tot een geïntegreerd advies.
  • Je beoordeelt adviesnota’s op hun financiële haalbaarheid en juistheid.
  • Je treedt op als vraagbaak met betrekking tot financiële zaken en neemt zo nodig deel aan overlegstructuren.
  • Je voert rechtmatigheidscontroles uit aan de hand van checklists.
  • Je neemt deel aan overlegstructuren met verbonden partijen.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over financieel/bedrijfseconomische vraagstukken.
2. Begroting en najaarsnota
  • Je draagt voor het sociaal domein bij aan de samenstelling van de programmabegroting en najaarsnota en voert hierover intern overleg.
  • Je verzamelt, toetst en verwerkt gegevens.
  • Je stelt de financiële toelichtingen op in samenwerking met budgethouders en -beheerders.
  • Je levert input voor de meerjarenbegroting, investeringsprogramma, bijlagen, staten en eventuele paragrafen.
  • Je toetst periodiek de uitgavenbudgetten, inkomstenbudgetten, kredieten en adviseert hierover.
3. Financieel Beleid
  • Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het gemeentelijk financieel beleid.
  • Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen, invoeren en in stand houden van het planning en control instrumentarium.
  • Je ontwikkelt voorstellen voor een adequate beheersing van financiële processen.
  • Je implementeert nieuwe financiële wet- en regelgeving.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van economie.
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel Adviseur binnen een overheidsorganisatie.
  • Je hebt actuele kennis van gemeentefinanciën / BBV d.m.v. aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar en/of een afgeronde opleiding / cursus.
  • Je bent ervaren, analytisch, creatief en proactief.
  • Bij alles wat je doet heb je een scherp oog voor de organisatie in zijn geheel.
  • Verder kun je gemakkelijk en helder communiceren, zowel mondeling als op papier en je pakt zaken zelfstandig op.
  • Je hebt een flexibele opstelling waarbij je denkt in oplossingen en kansen.
  • Samenwerken vind je heel belangrijk, je kunt schakelen tussen verschillende niveaus en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit.
  • Voor informatie kijk je verder dan je eigen gemeentegrens.
Geef in je CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.