nl
nl

Interim Financieel

Adviseur SW

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financieel Adviseur SW. De opdracht start begin november en heeft een looptijd van 3 tot 6 maanden, met de optie op verlenging. De gevraagde inzet bedraagt 32 tot 36 uur per week.

Organisatie

Financieel Management en Informatiesturing is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, verantwoordelijk voor het financieel beleid en bestaat uit 17 professionals. In de afdeling zijn de volgende werkzaamheden ondergebracht: financieel beleid en advisering, financiële bedrijfsvoering, managementinformatie, kwaliteit, interne controle, privacy, subsidieverwerving, subsidie- en salarisadministratie. De afdeling wordt aangestuurd door de sectorcontroller.

Functie

  • Kandidaat adviseert het afdelingshoofd W&O en overige budgethouders in de verschillende exploitaties (Groen, Post, Kringloopwarenhuis). Dit betreft primair de financiële advisering, maar ook de bredere advisering ter attentie van de bedrijfsvoering, (management)informatievoorziening en ao/ic, effectiviteit en efficiency van beleid en uitvoering. 
  • Kandidaat adviseert de sectorcontroller over opgedane inzichten en afwijkingen en doet voorstellen voor maatregelen, bijsturing en verbetering. 
  • Kandidaat geeft uitvoering aan de brede control binnen de afdeling en zoekt verbinding met de collega’s van de andere bedrijfsvoeringsfuncties. 
  • Kandidaat pakt een voorbeeldrol in de omslag die het team gezamenlijk aan het maken is: van ‘smalle’ financial control naar ‘brede’ management control, van de achterkant naar de voorkant, van verantwoording afleggen naar sturen in de P&C cyclus en van ondersteunen en helpen naar kritisch mee- én tegendenken, coproduceren en vooruitzien. 
  • Kandidaat voert regie en control uit op de P&C-producten en op het risicomanagement binnen de afdeling. 
  • Kandidaat levert een belangrijke bijdrage aan het opstellen van nota’s, tussenrapportages, paragrafen, begrotingen en jaarrekeningen. adviseert proactief over de KPI’s van de afdeling(en) in jouw portefeuille, monitort de ontwikkelingen hiervan en werkt deze uit in termen van financiën.
  • Kandidaat ondersteunt het afdelingshoofd en overige budgethouders bij het uitzetten van de strategie, het definiëren van doelstellingen en bijbehorende prestatie-indicatoren om tot goede resultaatsturing te komen.
  • Kandidaat signaleert en adviseert over mogelijkheden tot verbetering van doelmatigheid en doeltreffendheid in de processen.

Functie-eisen

  • Kandidaat heeft HBO+ werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar werkervaring als businesscontroller.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met SW bedrijven, met name op het gebied van exploitaties.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als stevige financieel adviseur op tactisch-strategisch niveau.
  • Kandidaat kan schakelen tussen niveaus en omgaan met verschillende belangen, gevraagd én ongevraagd, adviseert doelmatig en waar nodig escaleert naar de controller.
  • Kandidaat is analytisch sterk, bedrijfseconomisch goed onderlegd en communicatief sterk.
  • Kandidaat heeft ervaring met het coördineren van P&C producten in een gemeentelijke omgeving.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring binnen het Sociaal domein en specifiek binnen de Participatiewet.
  • Kandidaat is in staat om businesscontrol door te ontwikkelen in de complexe context van het Sociaal Domein en de SW exploitaties.
  • Kandidaat heeft gevoel voor humor, is betrouwbaar en een heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Kandidaat is in staat om beleids- en procesmatig te denken en daadkrachtig te handelen.
  • Kandidaat heeft hands-on mentaliteit, is samenwerkingsgericht en in staat om de beweging van team FMI van ‘smalle’ financial control naar ‘brede’ management control mee door te ontwikkelen / een extra impuls te geven.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Wat staat er in je CV?Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten. Wat verwachten wij in je motivatie?Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven. Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt! Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.