nl
nl

Interim Hoofd

Financiële Administratie

Een van onze opdrachtgevers, een publieke organisatie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Hoofd Financiële Administratie. De opdracht start eind januari 2021, heeft een looptijd van 12 maanden en vraagt een inzet van 80-90%.

Organisatie

De financiële administratie (waaronder fiscaliteit en treasury) wordt per 1 januari 2021 ondergebracht bij Bedrijfsvoering (hieronder vallen de afdelingen Control, Projectbeheersing, HR, KAM en Inkoop). Voor een goede start is het van belang dat er een optimale taakafbakening komt met de afdeling Control. Dit kan leiden tot de herinrichting van verschillende processen en het controlsysteem.De afdeling financiële administratie bestaat uit ongeveer 15 medewerkers (een coördinator grootboek, medewerkers grootboekadministratie, financieel adviseurs en een bedrijfskundige). Voor de financiële administratie zoeken we een Interim Hoofd Financiële Administratie die met enthousiasme en gedrevenheid bijdraagt aan de nieuwe ontwikkelingen en aan het vernieuwen en professionaliseren van de afdeling.

Functie

  • Met jouw team ben je in 1e instantie verantwoordelijk voor de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de financiële administratie. Je zorgt dat er inzicht is en voert het goede gesprek met financieel adviseurs over onder andere de balans en grootboekrekeningen. Je bent dan ook ervaren om het gehele financieel administratieve proces te overzien. In deze opdracht houd je de hoofdlijn in de gaten en doorziet snel waar zaken anders lopen dan zou moeten. Je bent dan in staat de details in te duiken en correcties voor te stellen. Je coördineert de maandafsluiting en het samenstellen van de jaarrekening. Verder verzorg je onder andere betalingen en behartig je de bankzaken. Daarnaast lever je overzichten aan collega's en het bestuur.
  • Ten tweede ben je (mede) verantwoordelijk voor het uitvoeren van de veranderopgave in samenwerking met control, de bedrijfskundige en de financieel adviseurs. In deze opdracht kom je met verbeter- en vernieuwingsvoorstellen om zo mee te helpen aan de heldere afbakening tussen Control en Financiële administratie en het (verder) professionaliseren, optimaliseren en digitaliseren van de processen op de financiële administratie.
  • De medewerkers in jouw team werken zelfstandig. In dit team geef je de kaders weer en stel je prioriteiten. Je hebt oog voor de sociale component en biedt waar nodig een luisterend oor. Er moet ook 'productie' gedraaid worden. Dat vraagt soms om een fijne balans tussen menselijkheid en zakelijkheid.
  • Door verdergaande automatisering neemt de efficiëntie binnen de financiële administratie toe. Je begeleidt deze ontwikkeling door zorg te dragen voor een juiste inrichting en een juist gebruik van systemen.
In deze functie rapporteer je aan de Manager Bedrijfsvoering.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of financiën.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als leidinggevende.
  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen, jaarverslaggeving en begeleiding accountantscontrole.
  • Aantoonbare werkervaring met BBVW.
  • Aantoonbare kennis op het gebied van digitalisering van werkprocessen en verandertrajecten.
  • Aantoonbare kennis op het gebied van optimaliseren financiële processen.
  • Aantoonbare financiële werkervaring in een leidinggevende functie binnen de overheid, zoals waterschappen of gemeenten.
  • Aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie binnen de overheid, zoals waterschappen of gemeenten.
Geef in het cv specifiek aan in hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Wat staat er in je CV?Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer. Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten. Wat verwachten wij in je motivatie?Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven. Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt! Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.