nl
nl

Interim HR People Manager – ‘s-Hertogenbosch

Interim HR

People Manager

Een van onze opdrachtgevers, de provincie Noord-Brabant, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim HR People Manager. De opdracht start begin september en heeft een looptijd van in eerste aanleg 12 maanden. Er geldt een optie op verlenging en de gevraagde inzet is 36 uur per week.

  • Nederland - Noord-Brabant
  • Overheidsinstellingen - Provincies
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1118

Organisatie

Om meer focus te hebben op de opgaven en de professionals, is binnen de organisatie gekozen te werken volgens het HOF-principe. Vanuit dit principe wordt er onderscheid gemaakt tussen operationele en inhoudelijke sturing door Programmamanagers enerzijds en hiërarchische sturing door HR People Managers anderzijds. Als Interim HR People Manager ben je verantwoordelijk voor het leveren van de menselijke kapitaal aan de programma’s waarbij je ook zorgt draagt voor de persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling van medewerkers.

Functie

In deze specifieke rol als Interim HR People Manager ga je hiërarchisch leidinggeven aan een eenheid en vervul je de HRM-taken die behoren bij het aannemen, begeleiden, ontwikkelen en uitstromen van medewerkers. Zo begeleid en faciliteer je jouw medewerkers bij hun persoonlijke ontwikkeling en het ontdekken en benutten van hun talenten en voer je met hen het goede gesprek over hun duurzame inzetbaarheid. Daarbij gebruik je jouw kennis over wat er in de toekomst in de organisatie nodig is en vertaal je dit voor je medewerkers naar: “wat betekent dit voor jouw functie en competentie ontwikkeling”. Je hebt daarnaast een verantwoordelijkheid voor de functionele ontwikkeling van je medewerkers (kennisontwikkeling, rol & gedrag en werkmethodes = F-sturing). Ook werk je nauw samen met Programmamanagers en Teamleiders aan organisatie- en teamontwikkeling. Je stuurt en coacht je medewerkers en zorgt ervoor dat de medewerkers, nu en in de toekomst, goed zijn toegerust voor het realiseren van hun opdrachten. In deze specifieke rol ga je proactief bijdragen aan de doorontwikkeling van de H-functie en ben je nauw betrokken bij de ontwikkeling van de bedrijf brede leertrajecten.
Zo'n 1400 medewerkers zetten zich dagelijks in voor de provincie, van weginspecteurs en beleidsmedewerkers tot statenadviseurs en toezichthouders. Deze uitvraag heeft betrekking op een positie als H-manager voor de eenheid OGPO. Deze eenheid bestaat uit ongeveer 45 collega's met de expertises Personeel en Organisatie (PenO) en Opdrachtgeverschap (Programmamanagers bedrijfsvoering).

Functie-eisen

  • Jij beschikt over minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding op het gebied van Personeel & Organisatie, bestuur of organisatiewetenschappen bij voorkeur aangevuld met relevante opleidingen en cursussen.
  • Jij beschikt over minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als hiërarchisch leidinggevende van hoger opgeleide professionals, bij voorkeur in een HR of organisatie ontwikkel omgeving.
  • Je hebt meer dan 10 jaar kennis en ervaring opgebouwd met de opbouw, verbetering en vernieuwing van instroom, doorstroom en uitstroomprocessen binnen profit en non-profitorganisaties met meer dan 1000 FTE.
  • Je beschikt daarnaast over minimaal 3 jaar ervaring als projectleider van organisatie/teamontwikkeling en verandertrajecten binnen grote organisaties van meer dan 1000 FTE.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het (door)ontwikkelen van organisatieconcepten zoals het HOF-model en het professionaliseren van bijbehorende rollen en functies.
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het hiërarchisch aansturen van minimaal 40 medewerkers.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.