nl
nl

Interim

Manager Financiën

Een van onze opdrachtgevers, een grote gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Manager Financiën. De opdracht start medio december, heeft een looptijd van tenminste 3 maanden en er is een optie op verlenging. De gevraagde inzet is 80% (32 uur per week).

Organisatie

Je bent een van de 18 afdelingsmanagers van de gemeente en legt verantwoording af aan de gemeentesecretaris. Als Interim Manager Financiën zorg je voor continuïteit op de afdeling. De ca. 60 medewerkers werken vanuit drie teams: het team PCA (Planning, Control en Advies), het team Adviseurs (financieel/inkoopadviseurs) en het team Administratie. Jij stuurt direct het team PCA aan en de twee managers van het team Adviseurs en van het team Administratie.

Functie

  • Zorgen voor de continuïteit op de afdeling en de HR aandacht. Dat betekent ook gezamenlijk prioriteiten stellen, steun bieden en waar nodig knopen doorhakken.
  • Zorg dragen voor de jaarafsluiting, het kadernota proces en aansluiten op ambtelijke verkenningen voor een nieuw college.
  • Je bent verantwoordelijk voor de gemeente brede financiën, waaronder een goede uitvoering van de gehele planning & control-cyclus en financiële advisering over college- en raadsvoorstellen. Bij de financiële vraagstukken die de afdeling behandelt, weet je de organisatie brede processen en bestuurlijke dwarsverbanden te overzien. Hierbij bewaak je de integraliteit van beleid, uitvoering, processen en businesscases in samenwerking met collega’s van de afdeling, de directie en het college. Je werkt hierin nauw samen met de concerncontroller.
  • Je geeft management, directie en college gevraagd en ongevraagd advies met het oog op het realiseren van de bestuurlijke en financiële strategie. Je draagt bij aan een goede dialoog met het management doordat je samenwerking organiseert en faciliteert. Jouw proactieve en onafhankelijke inbreng helpt het ‘financieel bewustzijn’ van de organisatie.
  • Als coachend leidinggevende stuur je resultaatgericht op hoofdlijnen en op output. Je durft te vertrouwen op de steun en vakkundigheid van je teamleden. Door, waar mogelijk, zaken los te laten, stimuleer je hen in hun professionele groei.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde WO opleiding, in de richting van financieel/bedrijfs-economisch vakgebied. (Je diploma wordt ter inzage gevraagd.)
  • Door je stevige ervaring als leidinggevende werk je prettig samen en ben je een strategische gesprekspartner voor directie en bestuur. Je weet hoe je effectief doelen bereikt en daarbij je onafhankelijkheid behoudt.
  • Omgevings- en en organisatiesensitiviteit zijn belangrijk: je hebt een goede politiek-bestuurlijke antenne en vertaalt ontwikkelingen naar onze afdelingen.
  • Verbinding en samenwerking staan voorop: met bestuur, directie, concerncontroller en alle andere collega’s.
  • Je hebt meer dan 5 jaar relevante werkervaring op financieel vakgebied.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in het leidinggeven aan zowel uitvoerende medewerkers als beleidsadviseurs op de financiële afdeling bij een gemeente. Daarmee heb je goed ontwikkelde leiderschapskwaliteiten. 
  • Je hebt relevante en recente managementervaring in een middelgrote organisatie van 1000 medewerkers of meer en/of een gemeente van 100.000+ inwoners.
Geef in je CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.