nl
nl

Interim Medewerker Verbijzonderde Interne Controle – Midden van het land

Interim Medewerker

Verbijzonderde Interne Controle

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Medewerker Verbijzonderde Interne Controle. De opdracht start begin juni en heeft een looptijd van tenminste 6 maanden. De gevraagde inzet is 32 uur per week.

Organisatie

Onze opdrachtgever is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. Zij werken op basis van de kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken zij voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. De cultuur is informeel en onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten zij wat er in de samenleving gaande is en spelen daar flexibel op in. In deze functie werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien.

Functie

De gemeente heeft de verbijzonderde interne controle over het jaar 2021 afgerond en heeft intern over de uitkomsten van de VIC gerapporteerd. De gemeente start binnenkort met de VIC 2022. Naast de primaire toetsing van opzet en bestaan moet de werking getoetst worden. De gemeente heeft  een uitvoeringskalender opgesteld waarbij ze het jaar verdelen in drie ‘controle blokken’. Het eerste blok omvat de eerste vier maanden van dit jaar. Omdat het team bezig is de 3 lines te implementeren om te komen tot de rechtmatigheidsverklaring eind dit boekjaar, is de gemeente op zoek naar extra ondersteuning die  kan helpen bij de uitvoering van de VIC controle. De gemeente heeft de processen goed in beeld die beoordeeld moeten worden. Van ieder proces zijn de volgende zaken beschikbaar:

  • Procesbeschrijvingen (op hoofdlijnen).
  • Risico inventarisaties met beheersmaatregelen.
  • Opzet controle memoranda.
De gemeente werkt vanuit het controle jaarplan dat hiervoor is opgesteld.Taken:
  • Toetsen opzet en bestaan van processen (waaronder actualisatie risico’s en beheersmaatregelen).
  • Werking toetsen door systeem- en gegevensgerichte controles.
  • Verantwoorden bevindingen via het opstellen van controle memoranda.
  • Actieve signalering en bespreekbaar maken van kansen/mogelijkheden/noodzaak voor verbetering van de interne beheersing.

Functie-eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën/accountancy.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als VIC medewerker bij een gemeente.
  • Minimaal 4 jaar ervaring in een vergelijkbare functie / rol.
  • Ervaring met Afas en Unit4 Financials zijn een pré
Geef in het cv specifiek aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.