nl
nl

Interim

Projectleider Informatiebeheer

Een van onze opdrachtgevers, een publieke organisatie, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Projectleider Informatiebeheer. De opdracht start eind juli, heeft een looptijd van tenminste 6 maanden en vraagt een fulltime inzet (36 uur per week). Er geldt een langlopende optie op verlenging.

Organisatie

Zoals veel overheidsorganisaties heeft deze organisatie enkele uitdagingen in het informatiebeheer. Denk hierbij onder andere aan de kwalitatieve staat van de archieven, het niet altijd soepel verlopen van de afhandeling van WOB-verzoeken en Statenvragen en de digitalisering van fysieke werkprocessen en archieven. Er lopen dan ook diverse projecten en trajecten om hier de juiste stappen in te zetten. Tegelijkertijd is het noodzakelijk, mede met het oog op de implementatie van de Wet Open Overheid, deze ontwikkelingen meer op elkaar af te stemmen en in een stroomversnelling te brengen.

Functie

De opdrachtgever start een overkoepelend project. Er is sprake van een gefaseerde opdracht, waarbij de doelen voor de Interim Projectleider Informatiebeheer in de eerste fase zijn:

  • Je brengt het speelveld in kaart (wat is de situatie, wat moeten we doen, wat doen we al, wat doen we nog niet?).
  • Je creëert een ‘Multi projectstructuur’ waarin we de benodigde stappen kunnen zetten (o.a. heldere doelstelling(en)/acties, prioritering, aanpak, budget/capaciteit, kortom: een actiegericht plan voor 2022 en verder).
  • Je identificeert en stuurt op de realisatie van quick-wins die al waar te maken zijn in 2021.
  • Je draagt vanaf dag 1 zorg voor het benodigde stakeholdermanagement.
  • Je pakt vanaf dag 1 de (interne) communicatie op: “vertel de organisatie dat je er bent, wat je doet en wat de organisatie er van gaat merken”.
  • En last but not least: je geeft sturing aan de ingerichte multi projectstructuur.

Functie-eisen

In het algemeen is de projectleider iemand die gedreven en resultaatgericht is en die mensen uit de hele organisatie (en daarbuiten) weet te motiveren de gestelde doelstellingen te halen. In het aansturen van het projectteam zet je medewerkers met de juiste kennis op de juiste taak, met oog voor ontwikkeling van de organisatie. Daar waar nodig zoek je de juiste kennis buiten de deur en draag je zorg voor (kennis)overdracht.

  • Je hebt een afgeronde WO opleiding en presteert ook op dit niveau.
  • Je hebt minimaal 8 jaar ervaring met het realiseren van verbeteringen met betrekking tot informatiebeheer en /of informatievoorziening.
  • Je hebt ervaring met en kennis van de Archiefwet, AVG & BIO en andere relevante wet- en regelgeving.
  • Je hebt tenminste 5 jaar ervaring met gedragsverandering/grootschalige implementaties.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in politiek/bestuurlijke overheidsorganisaties (>500 fte) en een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne.
  • Je schakelt op elk niveau.
  • Je hebt een helicopterview (oog voor details zonder de grote lijn uit het oog te verliezen).
  • Je hebt ervaring met project- en procesmatig werken en kennis van projectmethodieken (zoals Prince2, agile, scrum).
  • Je hanteert inspirerend leiderschap in de operationele aansturing van het team.
  • Je neemt beslissingen, spreekt collega's aan en stuurt leveranciers aan.
  • Je hebt een can-do mentaliteit.
  • Je bent flexibel.
BYOD (Bring Your Own Device) is van toepassing.
Geef in je CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod



Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.