nl
nl

Interim Specialist Financiële Administratie – Zuid-Holland

Interim Specialist

Financiële Administratie

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Specialist Financiële Administratie. De opdracht start medio juli en heeft een looptijd van tenminste 3 maanden. De gevraagde inzet is 20 uur per week.

  • Nederland - Zuid-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 20 uur per week
  • Vacature-ID:1082

Organisatie

De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht, levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit met als resultaat dat de gemeente haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 100 medewerkers.



Functie

Je bent tijdelijk inhoudelijk ondersteuner voor de financiële administratie en het coördineren van de werkzaamheden binnen de financiële administratie op het gebied van de gehele Activa/Investeringen administratie en tevens inzetbaar voor Treasury werkzaamheden. Hierin werk je nauw samen met collega’s van bedrijfsvoering. Daarnaast denk je mee aan de invulbaarheid van de gekozen systemen betreffende het gehele activa spectrum en hoe ze hier als organisatie een toekomstgerichte verbeter aanpak op kunnen inzetten.Jouw werkzaamheden zijn verder als volgt:

  • Volgen van de actuele fiscale wet- en regelgeving en zorgdragen voor informatievoorziening aan jouw collega’s van de financiële administratie.
  • Inrichten van de financiële administratie en zorgdragen voor de inbedding én continuering van werkprocessen.
  • Beheren van gemeente brede geldstromen (Treasury) en het adviseren van het management hierover.
  • Beheren van de gehele Activa administratie.
  • Uitbrengen van advies bij de financiering van grote investeringsprojecten.
  • Fungeren als Key User voor Lias/Cognos/Decade.
  • Eventueel deelnemen aan organisatie brede projecten en wijzigingen vertalen naar de financiële administratie.

Functie-eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als (senior) administratief specialist bij een gemeente op de (centrale) financiële afdeling.
  • Aantoonbare kennis van financiële- en softwarepakketten opgedaan in de afgelopen 5 jaar binnen de decentrale overheid door middel van werkervaring of een afgeronde opleiding/cursus op gebied van Activa/Decade/Lias/Excel .
  • Aantoonbare kennis van inkoop- en financiële processen opgedaan in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan door middel van werkervaring of een afgeronde opleiding/cursus.
  • Aantoonbare kennis van het BBV binnen de gemeente opgedaan in de afgelopen 7 jaar door middel van relevante werkervaring en/of een afgeronde opleiding/cursus.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.