nl
nl

Interim Strategisch Financieel Beleidsadviseur – Zoetermeer

Interim Strategisch

Financieel Beleidsadviseur

Een van onze opdrachtgevers, de gemeente Zoetermeer, heeft Dutchdare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Strategisch Financieel Beleidsadviseur. De opdracht start medio oktober, heeft een looptijd van tenminste 5 maanden en vraagt om een inzet van 36 uur per week.

  • Nederland - Zuid-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 40 uur per week
  • Vacature-ID:1172

Organisatie

Functie

De opdracht bestaat uit een aantal taken:

  • Onderzoeken wat nodig is om de beheerbegroting af te schaffen en te implementeren in het reguliere begrotingsproces.
  • Waarnemen van de Treasury-functionaris en daarmee het uitvoeren van diverse treasury taken inclusief het leveren van bijdragen hieromtrent ten aanzien van de jaarrekening 2022.
  • Ondersteuning bij op orde krijgen beheer activa-administratie.
Zoetermeer hanteert op dit moment een omgekeerde begrotingscyclus. Dat wil zeggen dat ze op basis van hun Perspectiefnota op hoofdlijnen een uitwerking maken richting de Programmabegroting. De gedetailleerde begroting vanuit grootboekrekeningniveau wordt na vaststelling van de programmabegroting gemaakt en noemen ze de beheerbegroting. Het is de wens deze af te schaffen en dit werk te integreren met het werk ten behoeve van het opstellen van de programmabegroting. Onderzocht moet worden wat hiervoor nodig is. Hiervoor moet o.a. met de diverse actoren in het proces gesproken worden, zoals de business controllers, de P&C Coördinatoren en de administratie. Dit onderzoek komt tot uiting in een memo/rapport voor het MT F&C.Het huidige beheer van de activa-administratie is aan verbetering toe. Dit omvat onder andere het volgende:
  • Het omschrijven van wie welke taak, wanneer in het beheer van de activa administratie uitvoert.
  • Het zorgen voor een duidelijke en gestructureerde verschillenanalyse (naar inhoud en budgettair effect) op mutaties in de activa administratie.
  • Het duidelijk krijgen wanneer en in welk P&C document de budgettaire gevolgen van aanpassingen in de activa administratie worden verwerkt.
  • Het zorgdragen voor een adequate vastlegging van mutaties in de administratie in het kader van Treasury en het maken van een financiële doorkijk.
Voor deze onderdelen is binnen de organisatie al iemand deels vrijgespeeld, maar deze medewerker heeft hierbij ondersteuning nodig in kennis, ervaring en het samen uitvoeren.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel beleidsmedewerker/-adviseur binnen een gemeente.
  • Uiterlijk beschikbaar per 17 oktober 2022 voor in ieder geval 30 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsoptie(s).
  • Een afgeronde opleiding tot registeraccountant.
  • Aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker binnen de gemeente Zoetermeer.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.