nl
nl

Interim Teamleider Financiën – Culemborg

Interim

Teamleider Financiën

Een van onze opdrachtgevers, Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Teamleider Financiën. De duur van de opdracht is 6 maanden en de gevraagde inzet is 36 uur per week.

  • Nederland - Gelderland
  • Overheidsinstellingen - Uitvoeringsorganisatie
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1237

Organisatie

Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe (BWB) is een samenwerkingsverband (GR) op het vlak van de totale bedrijfsvoering. Het team Financiën werkt voor de gemeenten Culemborg, Tiel, West-Betuwe en de BWB-organisatie.BWB levert diensten en producten ter ondersteuning van het primaire proces van de aangesloten gemeenten én aan een aantal verbonden partijen van deze gemeenten, op het gebied van Financiën, ICT, Informatiemanagement, Facilitaire Zaken, Personeel & Organisatie en Algemeen juridische zaken. De gemeenten zijn opdrachtgever, BWB is opdrachtnemer. BWB is gevestigd in het gemeentehuis van Culemborg en telt 200 medewerkers (190 fte).Inmiddels bestaat de Gemeenschappelijke Regeling zes jaar. In die jaren is de organisatie gegroeid tot een professionelere bedrijfsvoeringsorganisatie die meer en meer opereert als de ‘partner in business’ voor de gemeenten. Toegewerkt is naar een sterke en solide organisatie, met een gewaardeerde dienstverlening, die een mooie rol kan hebben bij de doorontwikkeling van de partner gemeenten.Er is een gedragen governance ingericht, een platte organisatiestructuur staat. De inzet is nu de processen en systemen van de aangesloten organisaties zo veel als mogelijk te harmoniseren. Er zijn heldere dienstverleningsovereenkomsten opgesteld, waarin samenwerkingsafspraken zijn vastgelegd en geconcretiseerd.

Functie

De uitdagingDe komende tijd wordt aandacht van de Interim Teamleider Financiën gevraagd het team financieel beheer verder door te ontwikkelen en de processen te stroomlijnen. Daarnaast stuurt hij/zij op de verdere versterking van de samenwerking tussen financieel beheer en financieel advies (zowel binnen het team als met het adviesteam bij de gemeente West-Betuwe) waardoor ook de dienstverlening verder wordt verbeterd. Daarnaast is hij/zij leidend in de realisatie van het financieel ontwikkelplan 2.0 waarbij de basis op orde brengen, verdere automatisering en het versterken van de strategische adviesrol belangrijke doelen zijn. Dit alles in een organisatie waar een adviestraject loopt op basis waarop het toekomstplaatje wordt geschetst. Tevens is er een lopend extern onderzoek naar financieel beheer vanuit een van de partners om te bezien of deze dienstverlening nog blijft. Kortom een onrustige en dynamische periode voor het team.Je bent hierin stimulerend, verbindend en coachend. Kortom je stuurt op een verbindende wijze en faciliteert de ingezette ontwikkeling van een toekomstbestendig team. In de samenwerking is het teamhoofd de eerste escalatielijn voor het management van de aangesloten organisaties. Je bent integraal leidinggevende voor je team, dat betekent dat je verantwoordelijk bent voor alle PIOFACH-taken.Jouw profielAls mensenmens geef je vertrouwen, verbind je op doelen en wanneer nodig stuur je helder bij. Zo kom je tot persoonlijk leiderschap, eigenaarschap en resultaat. Je bent in staat de medewerkers vanuit kracht te laten functioneren.Je begrijpt de complexe bestuurlijke context en weet daarin goed je rol te vervullen. Je straalt rust en vertrouwen uit en weet de dilemma’s boven tafel te halen en speelt in op de ontwikkelingen die zich voordoen. Jij weet vanuit je expertise collega’s mee te nemen in verbeteringen, waarbij harmoniseren niet het ultieme doel is.Resultaat

  • Doorontwikkelen van de twee teams financiën tot één team.
  • Je levert een ontwikkelplan op voor management en directie wat een solide basis vormt voor een verdere ontwikkeling van het nieuwe team financiën.
  • Als aanvulling op het ontwikkelplan, lever je regelmatig voortgangsrapportages op.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding in een financiële richting.
  • Je hebt affiniteit en aantoonbare kennis van financiën en financieel beheer.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende positie bij de lokale overheid.
  • Je hebt relevante werkervaring opgedaan in een bedrijfsvoeringsorganisatie / Gemeenschappelijke Regeling (pré).
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring met het (door)ontwikkelen en verder optimaliseren van financiële teams en is in staat een ontwikkelplan op te leveren.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.