nl
nl

Interim Teamleider Financiën – Zeist

Interim

Teamleider Financiën

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Zeist, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Teammanager Financiën. De opdracht start begin oktober, heeft een looptijd van tenminste 4 maanden en vraagt een inzet van 24 uur per week..

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 24 uur per week
  • Vacature-ID:1165

Organisatie

Het team Financiën barst van de ambitie en staat in transitie als het gaat om planning & control. Binnen het team Financiën werken zo´n 18 collega’s, verdeeld over twee clusters:Financieel beheer, die de boekhouding verzorgt (debiteuren en crediteuren) met een eigen coördinator en cluster financieel beleid, dat de advisering, de P&C documenten en de (beleids)ontwikkelingen oppakt. Bepaalde registrerende taken liggen bij het team Bedrijfsvoeringsondersteuning, waar nauw mee samengewerkt wordt. Het team is er op gebrand te functioneren op een bovengemiddeld niveau. Er is veel kennis, kunde en ervaring aanwezig. Ook is er veel ruimte voor innovatie, ontwikkelingen worden snel opgepakt. Betrouwbaar, betrokken en een goede aansluiting hebben op organisatie, bestuur en samenleving. Daar staat het team voor!

Functie

Voor het team Financiën is de gemeente Zeist op zoek naar een manager die van mensen houdt en cijfers begrijpt. In augustus is de Teammanager Financiën vertrokken. De werving en selectie van de nieuwe teammanager zal spoedig worden opgestart. We hopen de nieuwe teammanager begin 2023 te mogen verwelkomen. In de tussentijd moet de dagelijkse en operationele aansturing van het team Financiën goed worden geborgd. Voor de inhoudelijke werkzaamheden is een waardevolle oplossing ontstaan vanuit het team. Deze oplossing wordt ‘gestut’ door onze Controller. In verband met het faciliteren van de ontwikkeling van, en de dagelijkse aandacht voor medewerkers binnen het team, is de gemeente dus op zoek naar een tijdelijke Teammanager.Je bent in deze opdracht verantwoordelijk voor de reguliere HR-taken, zoals het voeren van ‘het goede gesprek’ (feedback/ontwikkel/ reguliere gesprekken), casemanager bij verzuim en eindverantwoordelijk bij diverse werving en selectieprocedures. Samengevat: het luisterend oor, het voeren van het goede gesprek, sparren, perspectief bieden, bijsturen en aanmoedigen. Daarnaast bestaat de opdracht uit het herverdelen van accounts en takenpakketten langs de lijnen van inhoudelijke senioriteit. Deze stap is nodig om de gewenste teamontwikkeling verder vorm te geven.

Functie-eisen

  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het gebied van financien bij een gemeentelijke organisatie.
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Teammanager.
  • Aantoonbare werkervaring met het inwerken en inhoudelijk coachen van medewerkers.
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.


Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.


Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.