Interim Business Controller (Sociaal Domein) – Hasselt

Interim Business

Controller (Sociaal Domein)

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Zwartewaterland, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller Sociaal Domein. De opdracht start medio juli en heeft een looptijd van tenminste 12 maanden. De gevraagde inzet is 28-36 uur per week.

  • Nederland - Overijssel
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1875

Organisatie

Functie

Het resultaat van deze opdracht moet dan ook zijn het realiseren van een structureel financieel gezond sociaal domein in 2027, binnen de wettelijke kaders en met een houdbare balans tussen zorg, ondersteuning en beschikbare middelen. Enerzijds heb je in een inhoudelijke control functie en anderzijds ben je een bouwer die begrijpt dat voor een duurzame bedrijfsvoering, proces- en rapportageverbeteringen doorgevoerd kunnen worden voor het Sociaal Domein. Daarin ben je de rechterhand van de concernmanager en trek je samen op met de financieel adviseur Sociaal Domein. In jou schuilt een adviseur die gemakkelijk verbinding maakt en er energie van krijgt om informatie en cijfers te doorgronden en deze inzichtelijk te maken voor non-financials. Daarbij is het sturen op en faciliteren van (deel)budgethouders van belang waarbij een ieder goed in positie gebracht wordt. Rolduidelijk en eigenaarschap spelen daarbij een belangrijke rol. Voor het sociaal Domein is een integraal project gestart waar financiën een onderdeel van is. In die rol neem je ook deel aan het project. Met jouw kennis, kunde en ervaring adviseer jij gevraagd en ongevraagd de specialisten van de eenheid. Jij bent het financiële geweten van de eenheid Sociaal Domein, bewaakt de realisatie, geeft inzicht in middelen en mensen. De vragen vanuit de eenheid weet jij goed en helder te beantwoorden en te onderbouwen. In deze rol is er periodiek overleg met andere belanghebbenden zoals de concernmanager, concerncontroller, de portefeuillehouder en waar nodig schuif je aan bij andere overleggen in de organisatie. De opdracht houdt in:

  • De ondersteuning van de eenheid Sociaal Domein bij alle financiële handelingen. Jij bent de vraagbaak voor de eenheid. Hierbij draag je ook zorg voor het meer grip krijgen door aan de ‘voorkant’ te sturen in plaats van aan de ‘achterkant’.
  • De bewaking van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus en daarmee zorgen dat de eenheid Sociaal Domein tijdig aansluit op de centrale planning.
  • Het leveren van onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C producten.
  • De inkooptrajecten, toetsen of de opdracht en de te hanteren financiële kaders goed worden toegepast. Ook geef jij direct advies op de basisgrenzen van aanbestedingen.
  • De procesoptimalisatie, rolduidelijkheid en eigenaarschap binnen de eenheid Sociaal Domein en zoek je hierin de samenwerking/aansluiting op met het team financiële administratie.
  • Het meedenken en advies geven over voorstellen en projecten om te komen tot volledige, resultaatgerichte en financieel sluitende voorstellen.
  • Het deelnemen aan organisatie-brede projecten of nieuwe projecten.
  • Het bewaken van de acties die nodig zijn voor de interne beheersing en het risicomanagement.
  • Het opstellen van kwartaalrapportages, (project)begrotingen.

Functie-eisen

  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie of Accountancy.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van financiële rapportages/analyses.
  • Aantoonbare werkervaring met het bewaken van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus binnen het sociaal domein.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanbestedingen en het adviseren hierop.
  •  Aantoonbare werkervaring met het opstellen van kwartaalrapportages en (project)begrotingen.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.