Interim Business Controller (Ruimtelijk Domein) – Utrecht

Interim Business

Controller (Ruimtelijk Domein)

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Utrecht, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller Ruimtelijk Domein. De opdracht start begin oktober en heeft een looptijd van minimaal 4 maanden. De gevraagde inzet bedraagt 32-36 uur per week.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1929

Organisatie

Utrecht groeit en daarmee het aantal (gebiedsgerichte) opgaven in de stad. Er zijn langlopende gebiedsontwikkelingen en tegelijkertijd starten er vele nieuwe. Al deze verschillende interessante (gebieds)opgaven vragen om advisering vanuit business control. 

Functie

Als business controller zorg je, samen met jouw collega’s, voor een goede uitoefening van de controlfunctie binnen het Ruimtelijk Domein. Je bent verantwoordelijk voor actuele, relevante financiële informatie over de opgaves waarbij je bent betrokken. In deze inhoudelijke rol ben je in staat financieel analytisch werk te vertalen in een helder advies, zodat de verantwoordelijke kan sturen. Je bent nauw betrokken bij concrete vraagstukken en kent alle ins en outs en bent daardoor in staat om geld te verbinden aan inhoud en (on)gevraagd te adviseren.

  • Beoordelen van en adviseren op voorstellen aan het college van B&W.
  • Beoordelen en meewerken aan producten in de begrotingscyclus (tweedelijnscontrole op P&C documenten).
  • Zorgdragen voor actuele, betrouwbare en relevante informatie zodat er goed sturing kan worden gegeven aan de ruimtelijke opgaves van de stad.
  • Kritisch adviseren van de managers, onder meer bij het opstellen en monitoren van begrotingen.
  • Signaleren van risico’s en adviseren over beheersmaatregelen, risicobereidheid en verbetermogelijkheden.
  • Verbinding zoeken en samenwerken met andere organisatieonderdelen in het toetsen van business cases die betrekking hebben op investeringen en exploitatie.
  • Sparringpartner zijn voor teamleden die ook adviseren op de opgaves van de stad.
  • Meedenken over de ontwikkelingen en rolbewustzijn bij business control.

Functie-eisen

  • WO werk- en denkniveau op financieel gebied.
  • Ruime werkervaring op financieel gebied met complexe projecten en de vertaling daarvan naar een deugdelijke administratie en (periodieke) rapportages.
  • Minimaal 3 jaar ervaring bij de overheid.
  • Ruime kennis en ervaring met SAP en Excel.
  • Kennis van het ruimtelijk domein, specifiek gebiedsontwikkeling en grondbeleid (o.a. de financiële regelgeving) is een pré.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.