nl
nl

Interim Business Controller Sociaal Domein – Weert

Interim Business

Controller Sociaal Domein

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Weert, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller Sociaal Domein. De opdracht start zo snel mogelijk, heeft een looptijd van tenminste 12 maanden en vraagt een inzet 36 uur per week.

  • Nederland - Limburg
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1653

Organisatie

Het team Zorg & Participatie draagt zorg voor het initiëren, formuleren en uitvoeren van beleid voor het Sociaal Domein. Denk daarbij o.a. aan jeugdhulp, Wmo, participatie, gezondheid, armoede, onderwijs en inburgering. Zij zijn voortdurend gericht op anders, beter, slimmer en efficiënter werken door meer in te spelen op wat mensen zélf kunnen en willen. Dit team is onderdeel van de afdeling Onderwijs, Cultuur, Sport en Welzijn. De afdeling bestaat uit circa 60 betrokken collega’s in een mooie mix van doe- en denktaken. Dynamiek en uitdaging vind je hier volop! Ook stimuleren zij persoonlijke groei en samenwerking over (afdelings)grenzen heen. Voor het team Zorg & Participatie wordt gezocht naar een Business Controller sociaal domein. Je bent 18 uur werkzaam voor de gemeente Weert en 18 uur voor de samenwerkende gemeenten Leudal, Nederweert en Weert.

Functie

Als Business Controller Sociaal Domein verzorg je analyses en prognoses om financiële en maatschappelijke resultaten in het Sociaal Domein te monitoren en beheersen. Financiële, cijfermatige en beleidsmatige aspecten in het Sociaal Domein breng jij met elkaar in samenhang. Daarbij zorg je ook voor een vertaalslag van de impact van ontwikkelingen in het Sociaal Domein voor de gemeente. Het management en bestuur voorzie jij van de juiste informatie, zodat zij een weloverwogen besluit kunnen nemen. Ook adviseer en begeleid jij budgethouders en collega beleidsadviseurs bij het in kaart brengen van risico’s en beheersmaatregelen. Hiervoor vergelijk jij data en vertaal jij deze naar rapportages, overzichten en dashboards. Taken De lokale taken binnen de gemeente Weert richten zich op het brede sociaal domein. Binnen de regionale samenwerking is jouw aandachtsgebied Wmo. De Business Controller:

  • Analyseert en monitort cijfermatige ontwikkelingen en stelt periodieke rapportages op.
  • Adviseert en ondersteunt budgethouders ten aanzien van de gemeentelijke P&C-cyclus.
  • Begeleidt de ontwikkeling en verbetering van dashboards en KPI’s.
  • Neemt deel aan contractgesprekken met aanbieders Wmo.
  • Analyseert jaarrekeningen van aanbieders Wmo.
  • Adviseert ten aanzien van tarifering en indexering.
  • Draagt bij aan risicomanagement.
  • Heeft een adviserende rol bij college- en raadsvoorstellen.

Functie-eisen

Jouw kwaliteiten

  • Jij hebt een sterke drive om iedere dag op te zoek te gaan naar het beste resultaat. Jij hebt lef, ambitie en doorzettingsvermogen!
  • Jij weet als geen ander ingewikkelde materie op een makkelijke en goed begrijpbare wijze uit te leggen. Daarmee zorg je voor bewustwording bij collega’s van de impact van acties en/of voorstellen.
  • Jouw analytisch en conceptueel vermogen in combinatie met jouw cijfermatig inzicht zorgen ervoor dat jij scherpe analyses en prognoses kan maken.
  • Jij weet te improviseren, bent communicatief sterk en kunt ook goed zelfstandig werken.
  • Jij benut jouw politiek-bestuurlijk invoelingsvermogen en daardoor kun jij een goede inschatting maken van de impact van een voorstel op het bestuur.
  • Jij bent in staat je soepel te bewegen tussen de drie gemeenten, legt verbindingen en informeert tijdig.
 Jouw achtergrond
  • Je hebt een afgeronde opleiding Business Control of jij overtuigt ons ervan dat je met jouw opleiding geschikt bent voor deze functie.
  • Je hebt ervaring als Business Controller, bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie.
  • Je hebt kennis van statistiek en het gebruik van gegevensbronnen.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.