Interim Business Controller – Zuid Holland

Interim Business Controller – Zuid Holland

Introductie

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller. De opdracht start 1 september en heeft een looptijd van minimaal 6 maanden. De gevraagde inzet bedraagt 36 uur per week.

Organisatie

Je maakt deel uit van de afdeling Financiën en rapporteert functioneel aan het afdelingshoofd Financiën. Je opereert zelfstandig binnen jouw rol en beweegt soepel tussen de verschillende lagen in de organisatie

Functie

Als Interim Business Controller ben je de strategische sparringpartner voor het management, het College en andere sleutelfiguren binnen en buiten de organisatie. Je vertaalt financiële en niet-financiële informatie naar waardevolle sturingsinformatie en adviseert over beleid, bedrijfsvoering en risicobeheersing. Je draagt actief bij aan het versterken van de strategische sturingskracht en de doelmatigheid van de organisatie.

  • Strategisch advies
    • Je signaleert relevante interne en externe ontwikkelingen en vertaalt deze naar kansen en risico’s voor de organisatie. Je adviseert hierover richting beleidsadviseurs, het Concern Management Team (CMT) en het College van B&W.
  • Sturingsinformatie & analyses
    • Je analyseert financiële en operationele data en zet deze om in concrete, bruikbare sturingsinformatie die het management helpt bij het maken van onderbouwde keuzes.
  • Planning & control
    • Je levert input voor de P&C-documenten en waarborgt dat deze documenten relevante, actuele en samenhangende informatie bevatten.
  • Instrumentontwikkeling
    • Je ontwikkelt en implementeert beleids- en beheersinstrumenten die bijdragen aan effectieve en efficiënte sturing binnen de organisatie.
  • Organisatie brede samenwerking
    • Je initieert en verzorgt de afstemming tussen afdelingen en niveaus binnen de organisatie en monitort de effectiviteit van beleid en instrumenten.
  • Risicomanagement
    • Je voert risicoanalyses uit en adviseert over passende beheersmaatregelen. Je draagt bij aan een integrale benadering van risicomanagement binnen de organisatie.
  • Programma- en projectsturing
    • Je draagt bij aan het vormgeven, realiseren en evalueren van (organisatie brede) programma’s, projecten en verandertrajecten.
  • Stakeholdermanagement
    • Je fungeert als professioneel counterpartner van verbonden partijen, externe accountants en interne controle. Je onderhoudt contacten met stakeholders op alle niveaus om de bedrijfsvoering continu te verbeteren.

Functie-eisen

Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente en bewezen analytische vaardigheden zijn strenge selectiecriteria!

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

 

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier