Interim Coördinator Jaarrekening – Montferland

Interim

Coördinator Jaarrekening

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Montferland, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Coördinator Jaarrekening. De opdracht start per begin januari, heeft een looptijd van minimaal 6 maanden en vraagt een inzet van gemiddeld 32 uur per week.

  • Nederland - Gelderland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 32 uur per week
  • Vacature-ID:1950

Organisatie

Functie

Het betreft de rol van de Coördinator Jaarrekening 2025. Cluster financiën heeft afgelopen periode een transformatie ondergaan. Een aantal medewerkers is met pensioen gegaan en vers bloed is binnengekomen. Fijne collega’s maar met nog beperkte inhoudelijke kennis. De Coördinator Jaarrekening die dit de afgelopen 15 jaren gedaan heeft is nog steeds werkzaam maar door generatiepact minder gaan werken. Hierdoor is nu behoefte aan een coördinator die zowel de jaarrekening als programmaonderdelen af kan ronden. Naast bovenstaande uitdaging speelt de overgang van het financieel pakket UBW (Unit4) naar iFinancien (PinkRoccade). Deze implementatie vergt, naast de reguliere werkzaamheden, tijd en energie van het cluster. Het is essentieel dat de kandidaat diepe langjarige kennis heeft van UBW (Unit4) en de vertaalslag kan maken naar iFinancien (PinkRoccade). Wat is concreet de opdracht:

  • Zorgdragen voor een juiste en tijdige afronding van de jaarrekening 2025, volgens de geldende wet- en regelgeving, BBV en gemeentelijke afspraken.
  • Coachen, aansturen en ondersteunen van medewerkers in het jaarrekeningproces, zodat zij hun rol effectief kunnen uitvoeren.
  • Het coördineren en opstellen van de jaarrekening inclusief toelichting, balans, programmaverantwoording en alle verplichte paragrafen.
  • Het organiseren van heldere afstemming en communicatie met het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad over de voortgang, inhoud en aandachtspunten uit de jaarrekening

Functie-eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met UBW.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met iFinanciën.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het coördineren van jaarrekeningen bij een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als sparringpartner voor directie, bestuur en/of management.
  • Aantoonbare werkervaring met BBV (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en begeleiden van nieuwe financieel adviseurs.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.