Een van onze opdrachtgevers, Metropoolregio Eindhoven, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Manager Bedrijfsvoering en Concerncontrol. De opdracht start per begin november, heeft een looptijd van minimaal 8 maanden en vraagt een inzet van gemiddeld 32-36 uur per week.
De Metropoolregio Eindhoven (MRE) is op zoek naar een ervaren interim-manager Bedrijfsvoering en Concerncontrol die de organisatie naar een hoger niveau tilt. De Gemeenschappelijke Regeling MRE is als samenwerkingsverband van 21 gemeenten volop in ontwikkeling op het gebied van de regionale opgaven Ruimte & Wonen, Mobiliteit, Economie, Energietransitie en Landelijk Gebied. Het programmabureau regisseert op regionaal niveau deze hoofdopgaven in samenspel met 21 gemeenten. Bovendien ligt de focus sterk op het realiseren van de opgaven met de ontwikkeling van realisatieteams op het gebied van wonen, mobiliteit en energie-infrastructuur en mogelijk werklocaties onder de vlag van de MRE. Daarnaast is het fondsmanagement sterk in ontwikkeling en zijn ze in de opstartfase van het ontwikkelen van een toekomstbestendige financiële strategie voor de regionale opgaven. Dit jaar is de bedrijfsvoering van de twee dienstonderdelen team MRE en Regionaal Historisch Centrum Eindhoven (RHCe) volledig geïntegreerd. Alle ondersteunende functies zijn ondergebracht in één team Bedrijfsvoering. Het betreft: Financiën en Control, Personeel & Organisatie, Informatievoorziening/Automatisering, Documentaire Informatievoorziening, Huisvesting/Facilitair, Inkoop, Juridische Zaken en Secretariaat. Het betreft een hybride functie met twee kernverantwoordelijkheden: leiding geven aan de medewerkers van het Bedrijfsbureau (circa 11 fte) en concerncontrolling. Het is een vaste functie die ze vooralsnog met een ervaren interim-manager willen invullen in het licht van de geschetste ontwikkelingen. Deze manager valt hiërarchisch rechtstreeks onder de secretaris-algemeen directeur van de MRE en maakt onderdeel uit van het wekelijkse Management-Overleg. Hoofdtaken zijn:
Ervaring:
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met management (leidinggeven) op het gebied van bedrijfsvoering, financiën en control in het publieke domein (bij voorkeur gemeenten/overheid).
Kennis:
Diepgaande kennis van financiën en control.
Vaardigheden:
Sterke communicatieve vaardigheden, proactieve houding en resultaatgerichte aanpak.
Bestuurlijk en netwerksensitief:
Vermogen om te schakelen op verschillende schaalniveaus (Rijk-Provincie-Regio-Lokaal) in een politiek-bestuurlijk gevoelig speelveld en met publiek-private partners.
Wensen zijn:
Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.
Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.
DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.
Alle overige opdrachten staan hier
Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.