nl
nl

Interim Senior Adviseur P&C – Regio Noord-Brabant

Interim Senior

Adviseur P&C

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Hilvarenbeek, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Senior Adviseur P&C. De opdracht start op korte termijn, heeft een looptijd van naar inschatting 5 maanden en vraagt een inzet van gemiddeld 8-16 uur per week. Er geldt een optie op verlenging.

  • Nederland - Noord-Brabant
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 16 uur per week
  • Vacature-ID:1655

Organisatie

Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. De inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken zij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties, vrijwilligers en met de samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van de inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van de gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie. De organisatie bestaat uit drie afdelingen: ·         Samenleving ·         Ruimte ·         Dienstverlening De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek:
Het kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn hun energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. Zij zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. Zij zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. Zij staan voor kwaliteit en leefbaarheid. De gemeente Hilvarenbeek vindt het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken zij samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met de inwoners. Zij leveren kwaliteit in het werk, zijn proactief, hebben korte lijnen en weten elkaar te vinden. Als gemeente hechten zij veel waarde aan een goed contact met de inwoners en ondernemers. Om die reden hebben zij servicenormen opgesteld. Zij zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan de dienstverleningsnorm. En samen maken zij die beloften waar! Zij werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. Zij verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om de processen verder te verbeteren. Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. 

Functie

Je gaat werken voor de afdeling Dienstverlening, team Financiën. 8 uur per week in de periode 27 mei – 9 augustus en 16 uur per week in de periode 10 augustus – 18 oktober. ·     Team Financiën bestaat uit acht personen incl. teamleider. De teamleider rapporteert aan het Afdelingshoofd. ·     Samenwerking met eigen team, binnen MT-Teamleiders-verband, met inzet van beleidsmedewerkers/projectleiders in de     organisatie, adviserend aan portefeuillehouder Financiën en aan MT en college. ·     Afdelingshoofd neemt gedurende deze periode leidinggevende taken over van teamleider.
Wat ga je doen?

  • Opstellen en coördineren Begroting 2025 en Najaarsnota 2024.
  • Coördinatie vervolgtraject Strategische Analyse Gemeentefinanciën, waarbij eerste adviseur aan bestuur aan management.
  • Inhoudelijk sparringpartner/vraagbaak voor team Financiën.
  • Indien noodzakelijk het oppakken van ad hoc/urgente taken of vragen op gebied van P&C/financiën.
  • Contactpersoon voor accountant, toezichthouder, etc.
  • Incidenteel bijwonen van een audit-, raads- of commissievergadering in de avond.

Functie-eisen

  • Vakspecialistisch opgeleid.
  • Ervaringsniveau senior.
  • Werkniveau tactisch (-strategisch).
  • Bestuurlijke sensitiviteit.
  • Taak- en doelgericht.
  • Korte vakantie in de periode 27 mei – 18 oktober is op te vangen, langdurige afwezigheid niet (inzet is juist gevraagd i.v.m. lang(er)durend verlof).
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.