Interim VIC Specialist – Nijkerk

Interim VIC Specialist – Nijkerk

Introductie

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Nijkerk, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Specialist VIC. De opdracht start begin juli en heeft een looptijd van tenminste 3 maanden. De gevraagde inzet is 32 uur per week.

Functie

Voor het team Verbijzonderde Interne Controle van gemeente Nijkerk zijn wij op zoek naar een zelfstandige Verbijzonderde Interne Controle (VIC) Specialist. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van verbijzonderde interne controles op diverse processen binnen de gemeente, met als doel risico’s te beheersen en de betrouwbaarheid van de financiële verslaglegging te waarborgen. Een belangrijk focusgebied is het aanbestedingsproces, waar jij ervaring mee hebt en waar je kritisch toezicht op houdt om te zorgen dat alles volgens de wet- en regelgeving verloopt. De spendanalyse voor het boekjaar 2024 mag jij gaan uitvoeren!

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Uitvoeren van verbijzonderde interne controles op diverse processen binnen de gemeentelijke organisatie, met een sterke nadruk op het proces van aanbestedingen.
  • Rapporteren van bevindingen en aanbevelingen aan het management en adviseren over verbeteringen in de interne processen.
  • Signaleren van risico’s en het in kaart brengen van verbetermogelijkheden, met specifieke aandacht voor wet- en regelgeving rondom aanbestedingen.
  • Bijdragen aan de implementatie van verbetermaatregelen, waaronder het versterken van interne controles en het gebruik van het vier-ogen-principe.
  • Samenwerken met verschillende afdelingen, waaronder Inkoop en Financiën om tot een goede interne controleomgeving te komen.

Functie-eisen

  • Ervaring met aanbestedingen: Je hebt gedegen kennis van en ervaring met het aanbestedingsproces, inclusief de bijbehorende wet- en regelgeving.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol op het gebied van Verbijzonderde Interne Controle (bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling).
  • Je bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving rondom gemeentelijke financiën en control.
  • Uitstekende analytische vaardigheden en een scherp oog voor detail.
  • Zelfstandig, proactief en in staat in een gemeentelijke organisatie effectief te opereren.
  • Ervaring met financiële systemen, zoals Key2Finance of vergelijkbare systemen, is een pré.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en het vermogen bevindingen duidelijk te rapporteren en over te brengen.

Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

 

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier