nl
nl

Interim Allround Adviseur Financien – Bussum

Interim Allround

Adviseur Financien

Voor een van onze opdrachtgevers, gemeente Gooische Meren, selecteert DutchDare International een Interim Allround Adviseur Financiën. De opdracht start medio mei, heeft een looptijd van minimaal 5 maanden en heeft een optie op verlenging. De gevraagde inzet is 28 uur per week.

  • Nederland - Noord-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 28 uur per week
  • Vacature-ID:1664,1665

Organisatie

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Deze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. Er is vertrouwen in elkaar, men is wendbaar en er wordt doelgericht gewerkt met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. Medewerkers worden gestimuleerd zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. De medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. Geprobeerd wordt die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing. Er is sprake van een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen ze geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben ze tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken ze inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij deze organisatie.

Functie

Binnen de afdeling FInanciën & Belastingen wordt gewerkt aan het verbeteren en optimaliseren van de p&c processen en de financiële producten. Voor de teams financieel beleid en beheer wordt gezocht naar een adviseur die de schakel is tussen het financiële beleid en de vertaling hiervan naar de financiële administratie. De afdeling bestaat uit het team financieel beleid (financieel adviseurs), financieel beheer (administratie en kwaliteitsborging) en het team belastingen. Door de invoering van het nieuwe financiële systeem is de samenwerking en de afstemming tussen de teams financieel beheer en beleid nog meer onder de aandacht komen te staan. In de komende maanden zullen de p&c processen en de producten worden opgeleverd en dient de administratie de reguliere werkzaamheden te borgen en de achterstanden weg te werken. Procesoptimalisatie in combinatie met een verandertraject. De taken van de beide teams moeten worden opgesteld, doorgesproken en geanalyseerd en de dagelijkse taken blijven gewoon doorgaan.  Je bent voldoende bekend met de werking van de financiële processen binnen een gemeente en kan een makkelijke brug slaan tussen uitvoering en beleid. Je bent niet bang voor de troepen uit te lopen en past je ook zodra je merkt dat het tè snel gaat. Je bent een makkelijke praten en in staan technische zaken begrijpelijk te maken.   Aan het einde van de opdracht is voor alle betrokkenen duidelijk wat er van wie verwacht wordt en werkt de inrichting van het nieuwe systeem naar een ieders tevredenheid. 

Functie-eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van financiële systemen binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur en met het werken in gemeente.
  • Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met gemeentefinanciën.
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.