nl
nl

Interim Projectleider P&C – Pijnacker-Nootdorp

Interim

Projectleider P&C

Een van onze opdrachtgevers, een gemeente in Zuid-Holland, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Projectleider P&C. De opdracht start medio mei, heeft een looptijd van naar inschatting 12 maanden en vraagt een inzet van gemiddeld 24 uur per week. Er geldt een optie op verlenging.

  • Nederland - Zuid-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 24 uur per week
  • Vacature-ID:1662

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Er wordt de komende jaren gewerkt aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 450 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. De medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Control is onderdeel van concernstaf waarbij de (concern)controller en control taken rechtstreeks onder de gemeentesecretaris vallen. Als projectleider implementatie en coördinatie Planning & Control (P&C) Cyclus ben je een cruciale schakel binnen onze organisatie, waarbij je verantwoordelijk bent voor de implementatie van een vernieuwde P&C cyclus. Deze rol vraagt om een gedreven en procesgerichte persoonlijkheid die in staat is een integrale sturing en verantwoording systematiek te waarborgen. Daarnaast vervul je een adviesrol met betrekking tot de wens voor het inrichten van een bedrijfsbureau voor het fysieke domein. Hierbij werk je nauw samen met de afdelingen Ontwikkeling, Wijkzaken en Ruimte Belastingen en Gegevensbeheer om een gezamenlijk bedrijfsbureau te realiseren, met als doel meer integraliteit binnen de fysieke keten te bewerkstelligen

Functie

Vanuit de vastgestelde P&C cyclus verwachten we de volgende inzet van de projectleider:

  •           Als projectleider ben je primair verantwoordelijk voor het implementeren van de vernieuwde P&C cyclus. Dit omvat onder andere het opstellen van concrete doelstellingen en het verbinden en coördineren van alle betrokken partijen.
  •           Je adviseert de organisatie over het gebruik van huidige systemen en zoekt daarbij proactief de samenwerking op met ICT, teamleiders Financiën en P&O.
  •           Door middel van inventarisatie bepaal je of de huidige financiële processen nog voldoende ondersteunend zijn voor het P&C proces en de behoeften van budgethouders.
  •           Je biedt advies over eventuele organisatorische aanpassingen en draagt zorg voor het opzetten van een effectieve programmaorganisatie voor de implementatie, waarbij je nauw samenwerkt met diverse stakeholders en belanghebbenden.
  •           Je rapporteert regelmatig aan het Gemeentelijk Management Team (GMT) en de portefeuillehouder Financiën over de voortgang van de P&C cyclus.
  •           Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van het control-systeem om de doeltreffendheid van de organisatie te verbeteren. Dit omvat onder andere het definiëren van doelstellingen, het in kaart brengen van risico's (risicomanagement), het meten van (tussen)resultaten (prestatiemanagement/datagericht werken) en het optimaliseren van processen (procesmanagement).

Functie-eisen

  •           Je beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-/Universitair werk- en denkniveau.
  • Aantoonbare kennis van financiële- en bedrijfsvoering processen en financiële wet- en regelgeving van overheden. 
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij overheidsorganisaties, waarbij minimaal 3 jaar in de laatste 5 jaar bij gemeenten. 
  • Ervaring als coördinator P&C Cyclus. 
  • Op een aparte pagina een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief toegeschreven op de functie.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.    

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.